• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۱۵
  • شناسه خبر: 28207

اعزام ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه به مشهد در اردوی زیارت اولی ها/ در طرح شهید سلیمانی مدارس دخترانه مناطق محروم در اولویت هستند

کلنگ زنی طرح شهید سلیمانی انجام شده است. در این طرح مدارس هدف، مدارس دخترانه مناطق محروم در اولویت هستند و به دنبال این هستیم که امکانات ورزشی را به سمت مدارس دخترانه سوق دهیم.در اردوی زیارتی اولی ها نیز ۱۰۰ نفر از دا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: دانش آموزان نیازمند به آموزش در استان  شناسایی شده‌ اند و از هفته گذشته این آموزش‌ها در مقطع ابتدایی با ۱۵ هزار نفر دانش آموز شروع شده است.

اسماعیلی گفت: در جذب دانش آموزان نیازمند به آموزش  دارای رتبه دوم  کشوری هستیم و در تلاش هستیم بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز را برای این آموزش‌ها را در سطح استان جذب کنیم.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری آموزش دانش آموزان مقطع متوسطه از هفته آینده گفت : طبق برنامه‌ریزی‌ها ۲۰ درصد از دانش آموزان را در هفته ۳۶ ساعت آموزش خواهیم داد.

وی افزود: در چند سال گذشته از اردوگاه های دانش آموزی استان زنجان استفاده ای صورت نمی‌گرفت که امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته  در قالب اردوهای یک روزه برای هزار دانش‌آموز  برنامه در این اردوگاه ها در طرح اوقات فراغت  تدارک دیده شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه کلنگ زنی طرح شهید سلیمانی انجام شده است افزود: در این طرح  مدارس هدف، مدارس دخترانه مناطق محروم در اولویت هستند و به دنبال این هستیم که امکانات ورزشی را به سمت مدارس دخترانه سوق دهیم.

اسماعیلی با اشاره به مدرسه مجازی حفظ قرآن جهت حفظ جزء ۱ و جزء ۲ قرآن کریم بیان کرد: برای ۵۰۰ نفر دانش آموز برنامه‌ریزی شده است و همچنین  دو هزار و ۳۰۰ نفر نیز از سایر فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش استفاده می کنند.

وی با اشاره به اردوی زیارتی اولی ها افزود: ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه که تا به امروز به مشهد مقدس نرفته‌اند به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص طرح “مزرعه تابستانی من” که از تابستان امسال اجرا می‌شود نیز گفت: یک زمین کوچک زراعی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود تا به صورت هدفمند و با توجه به مفهوم محل زندگی خود صنعت کشاورزی راه اندازی کند که در این راستا نیازمند این هستیم که سازمان جهاد کشاورزی در مشاوره های تخصصی در این امر ما را یاری کند.

اسماعیلی با بیان اینکه  ۱۰۷ پروژه  آموزشی در استان زنجان در حال اجرا است بیان کرد:  ۱۷ پروژه در استان زنجان پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی را دارد.

وی با بیان اینکه سطح باسوادی استان زنجان نسبت به میانگین کشوری در سطح بالاتری است اظهار کرد: نرخ باسوادی استان زنجان  ۹۵.۱۶ است که از این مقدار  شهر ابهر دارای بیشترین نرخ باسوادی  و شهرستان ماهنشان دارای بیشترین  بی سوادی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست