• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۲۵
  • شناسه خبر: 28295

ایستگاه آتش‌نشانی(غدیر) گلشهر به بهره برداری رسید/ تا هفتم مهر دو ایستگاه دیگر کلنگ زنی میشود/ در سازمان آتش نشانی ۸۰ نفر کسری نیرو داریم

هفتمین ایستگاه آتش‌نشانی زنجان با عنوان (غدیر) واقع در منطقه گلشهر کاظمیه به بهره برداری رسید که فاز ۱ تا ۵ گلشهر را پوشش خواهد داد.هم اکنون هفت ایستگاه آتش نشانی در زنجان فعال است و تا هفتم مهر کلنگ زنی ۲ ایستگاه ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» هفتمین ایستگاه آتش‌نشانی زنجان با عنوان (غدیر) واقع در منطقه گلشهر کاظمیه با حضور مسئولان به بهره برداری رسید که   فاز ۱ تا ۵ گلشهر را پوشش خواهد داد.

مجید امیرفضلی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون هفت ایستگاه آتش نشانی در زنجان فعال است و با برنامه ریزی های انجام گرفته تا هفتم مهر کلنگ زنی ۲  ایستگاه دیگر نیز انجام خواهد شد که بر این اساس تعداد ایستگاه های آتش‌نشانی در شهر زنجان به ۹ ایستگاه خواهد رسید .

امیرفضلی گفت: براساس جمعیت شهر زنجان، باید ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی در زنجان داشته باشیم که طبق دستور شهردار یک ایستگاه دیگر تا پایان امسال افتتاح و سال آینده نیز ۲ ایستگاه دیگر افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه همه ماشین آلات تعمیرات و بروز شده و آماده خدمات رسانی به همشهریان زنجانی در هنگام بروز سوانح و حوادث است گفت: در حال حاضر  ۲۵ خودروی سبک و سنگین در آتش‌نشانی وجود دارد.

امیرفضلی همچنین از افتتاح مرکز  EOC  “اتاق کنترل” با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: وضعیت حقوقی و مسائل رفاهی، آتش‌نشانان  برطرف شده است و خرید ماشین آلات جدید، خرید ۲ ماشین آتش نشانی نیز از اعتبارات سازمان، در حال انجام است و بی سیم های جدید و بروز نیز تامین شده است.

وی در خصوص اعتبارات سازمان اتش نشانی زنجان نیزگفت: این سازمان به لحاظ اعتبارات در وضعیت خوبی است و امسال این سازمان ۶۷ میلیارد تومان بودجه دارد که با استان قزوین برابری می کند. این سازمان یکی از سازمان های منظم از نظر مالی است افزود: این سازمان یک ریال بدهی ندارد و از نظر ایمن کردن ساختمان ها  رویکرد ساختمان های ایمن را داشته و فعالیت های خوبی انجام گرفته است.

 مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به بررسی شیت بندی  ایمنی بازار زنجان گفت: بعد از پروژه پونک دومین پروژه  ارزیابی ریسک بازار است که پروپوزال آن آماده و به شورای پژوهش شهرداری ارجاع داده شده است و با تایید شهردار عملیاتی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: باتوجه به اینکه جمعیت شهر زنجان به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد و برای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه داشته باشیم تعداد ایستگاه های اتش نشانی باید به ۱۰ برسد برای همین باید درمنطقه پونک و گلشهر دو ایستگاه وجود داشته باشد .

مرادلو گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مناطق گلشهر و پونک زندگی می‌کنند که طی دوسال آینده با ساخت و سازهای جدید ۳۰ هزار نفر نیز اضافه خواهد شد که ضرورت دارد ایستگاه بعدی در آن منطقه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وجود امکانات لازم در این سازمان جز الزامات است و امکانات  گذشته قابل قیاس با حال نیست و قابل قبول نیست شهری مثل کرج ده ها نردبان داشته باشد ولی ما یکی هم نداشته باشیم گفت: ما مجوز طبقه سازی را صادر می‌کنیم و اگر در منطقه ای مثل پونک  اتفاقی  بیفتد چه کسانی ناجی این خانواده ها خواهند بود ،حادثه متروپل وضعیت ما را روشن می‌کند که باید به جد پیگیر موضوع باشیم و هستیم .

وی افزود: در حال حاضر در سازمان آتش نشانی ۸۰ نفر کسری نیرو داریم و خواستار این هستیم که این کسری تامین شود . سالن مدیریت بحران نیز باید هرچه سریعتر آماده شود تا خودمان را برای حوادث غیر مترقبه آماده کنیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست