• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۲۶
  • شناسه خبر: 28316

بیش از  پنچ هزار سایت در حوزه پزشکی و امور مربوط به زیبایی فعالیت می‌کنند/خدمات پاراکلینیکی انجمن کلیوی زنجان طبق نظر مددکان رایگان ارائه می‌شود

بیش از پنچ هزار سایت در حوزه پزشکی و امور مربوط به زیبایی فعالیت می‌کنند که جمع‌آوری آن‌ها کار مشکلی است و در واقع اصل مشکل، پزشک نماها و مداخله‌گران غیرمجاز هستند.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»محمد رئیس‌زاده رئیس کل نظام پزشکی کشور در بازدید از انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی و افتتاح مطب دندانپزشکی این انجمن اظهار کرد: در بازدید کوتاه مدت نمی‌توان نسبت به وضعیت بهداشت و درمان استان زنجان اظهار نظر کرد و هدف از این بازدیدها تقدیر از فعالان این حوزه در این شرایط سخت اقتصادی است.

رئیس زاده با بیان اینکه ضوابط نصب تابلوهای پزشکان مشخص است اما این ضوابط رعایت نمی‌شود گفت: کارگروهی برای ساماندهی تابلوهای پزشکان تشکیل شده است .عناوین درج شده در این تابلوها و تبلیغات در این حیطه باید ساماندهی شوند که در این راستا کارگروه مورد نظر با همکاری وزارت بهداشت در آینده نزدیک و بعد از جمع‌بندی اقدامات مورد نظر انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از  پنچ هزار سایت در حوزه پزشکی و امور مربوط به زیبایی فعالیت می‌کنند گفت: جمع‌آوری آن‌ها کار مشکلی است و در واقع اصل مشکل، پزشک نماها و مداخله‌گران غیرمجاز هستند. مداخله پزشک نماها بیشتر از هر چیزی به مردم آسیب می‌زند.

رئیس کل نظام پزشکی تاکید کرد: آگاهی بخشی به مردم در راستای پیشگیری از آسیب از وظایف نظام پزشکی است چرا که مردم قبل از مراجعه باید از صحت اطلاعات درج شده اطمینان حاصل کنند.در همین راستا همکاری با مسئولان ذیربط برای برخورد با پزشک نما در دستور کار نظام پزشکی قرار دارد.

محمدرضا طهماسبی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی هم در این بازدید در تشریح کارکرد ساختمان چند طبقه انجمن کلیوی اظهار کرد: این ساختمان یک بخش دیالیز شامل ۳۰ تخت دارد، یک طبقه این ساختمان برای ارائه آموزش‌های کمک کننده به مددجویان و همچنین بخش اداری است و یک طبقه هم ۱۰ سوئیت برای بیماران و میهمانان اختصاص دارد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: خدمات کلینیکی برای بیماران طبق نظر مددکاران به صورت رایگان ارائه می‌شود، تعرفه این مرکز خیریه است همچنین این مرکز بیماران سرپایی را هم پذیرش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیماران حدود پنج سال است که از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند،افزود: دستگاه سونوگرافی این مرکز که اهدایی یک خیر با هزینه ۲ میلیارد تومانی است به دلیل مسائل مربوط به آتش نشانی مجوز فعالیت نگرفته که در حال رفع شدن است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست