• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۰۵
  • شناسه خبر: 28428

اختصاص ۲۰۰ هکتار از زمین های لیل آباد برای احداث شهرک صنعتی

بنیاد مستضعفان هیچ منافعی ندارد و لذا املاک و دارایی ها بنیاد مستضعفان صرف مردم خواهد شد.از زمین لیل آباد متعلق به بنیاد مستضعفان در زنجان، ۲۰۰ هکتار برای احداث شهرک صنعتی و همچنین برای ساخت مسکن ملی ۱۰۰ هکتار زمین ل ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حاشیه سفر به زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما موافقت خود را برای اختصاص زمین هایی از بنیاد مستضعفان دراین استان برای ساخت مسکن ملی اعلام کرده ایم براین اساس ۱۰۰ هکتار زمین لیل آباد برای ساخت مسکن اختصاص یافت.

فتاح گفت: از زمین لیل آباد متعلق به بنیاد مستضعفان در زنجان، ۲۰۰ هکتار برای احداث شهرک صنعتی اختصاص می یابد و برای عبور کمربندی زنجان نیز ۱۰۰ هکتار لازم بود که این میزان از زمین های بنیاد داده می شود . هزار هکتار زمین نیز در لیل آباد زنجان وجود دارد که مورد نیاز امور توسعه ای و کاربری های دیگر استان زنجان است که به قیمت کارشناسی واگذار می شود تا برنامه های مدنظر استان عملیاتی شود .

فتاح با بیان اینکه زمینی هم در مرکز شهر زنجان منطقه بی سیم ” شهید هاشمی نژاد” وجود دارد که بخش بزرگی از آن به میزان ۶۵ درصد به شهرداری زنجان واگذار می شود، گفت: این زمین ها از سوی، بنیاد مستضعفان برای احداث پارک و بلوار به شهرداری واگذار می شود و مابقی نیز در اختیار ما برای احداث واحد مسکونی در نظر گرفته شده است که تلاش می شود منافع آن در استان زنجان هزینه شود و برای منطقه بی سیم این شهر پس از ارائه طرح جامع استانداری، شهرداری و راه و شهرسازی وظیفه خود را برای محرومین انجام خواهیم داد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: شهرستان ماهنشان استان زنجان منطقه هدف بنیاد علوی است و در این راستا کارهایی شروع شده که ۴۰ میلیارد تومان برای ماههای باقیمانده سال در نظر گرفته شده که هزینه خواهد شد.

وی افزود: در شهرستان خرمدره نیز بخش دامپروری، باغداری، زراعت که رونق زیادی دارد، به تقاضای استاندار زنجان، بنیاد مستضعفان اقدام به سرمایه گذاری می کند،علاوه بر این بخشی از زمین بنیاد مستضعفان حدود ۵ هکتار برای نهضت ملی مسکن انجام خواهد شد که موافقت خود را در این خصوص اعلام کرده ایم و به نفع مردم این شهرستان خواهد بود.

فتاح با بیان اینکه بخشی از زمین های بنیاد، در شهرستان ابهر برای بحث ساخت مسکن قابل واگذاری خواهد بود، اظهار داشت: ما اعلام کرده ایم هر زمینی که بنیاد مستضعفان در استان زنجان به ویژه برای محرومین دارد بصورت رایگان واگذار می شود که مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

وی افزود: ۲۰ میلیارد تومان نیز بصورت قرض الحسنه از سوی بنیاد مستضعفان برای اشتغال اختصاص می یابد که این مبلغ علاوه بر وامی است که از محل تبصره ۱۶، بودجه اختصاص می یابد.

فتاح با بیان اینکه برای جهیزیه و نیازمندی های اداره های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان نیز هر کدام ۵ میلیارد و در مجموع ۱۰ میلیارد تومان بصورت نقدی داده می شود، افزود: بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی لبنی این بنیاد، به جامعه هدف ۲ ارگان حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی زنجان و سایر محرومین در حال توزیع است که هفته جاری به پایان می رسد.

فتاح در پایاین گفت: در مجموع باید گفت، تمامی تصمیمات امروز به نفع مردم استان انجام گرفته به این مهم باید توجه داشت که این بنیاد هیچ منافعی ندارد و لذا املاک و دارایی ها بنیاد مستضعفان صرف مردم خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست