• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۱۳
  • شناسه خبر: 28490

جلسه انتخاب هیات رئیسه شورای شهر زنجان برای دومین بار از رسمیت افتاد

جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر زنجان به دلیل ترک جلسه از سوی اعضای گروه (آبادگران) برای دومین بار از رسمیت افتاد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جلسه انتخاب هیات رئیسه شورای شهر زنجان با حضور فرماندار و مدیرکل امور شهری استانداری به دلیل عدم حضور ۴ نفر از اعضا از رسمیت افتاد .

اعضای حاضر در جلسه منصور مرادلو، حسین حمزه لو پاک، مهدی طالب، مجید ناصحی‌مقدم، سعید نجفی و غایبان نیز  انسیه ابوبصیری، محمدکاظم مجتهدی، اسحاق اسماعیلی و داوود حسنی بودند.

قرار شد جلسه بعد از یک ساعت و با حضور اعضای غائب برگزار شود که به دلیل اختلاف در مورد چینش اعضای هیات رییسه موجب ترک جلسه از سوی ۴ عضو شورای شهر زنجان شد و از رسمیت افتاد.

حجت‌الاسلام کاظم مجتهدی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان و از گروه چهار نفره(آبادگران) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار با بیان اینکه یکسال از انتخابات هیات رئیسه می‌گذرد و شاهد موفقیت‌هایی بودیم که در سایه تعامل ایجاد شده است گفت: در هیات رییسه قبلی رئیس نایب رییس و نماینده شورا در شورای شهرستان از بین ۵ نفرگروه (ما بر این باوریم) بود و از گروه ۴ نفره (آبادگران)کسی در هیات رییسه حضور نداشتند، مبارکشان باشد اما معنای تفاهم این است که بقیه هم باشند و در سال دوم از بقیه هم استفاده شود و اگر در ترکیب تغییراتی حاصل شود آماده مشارکت هستیم و پیشنهاد داریم که ۴ نفر بین دو گروه تقسیم شود نایب رئیس و منشی اول از ما باشد و رئیس و منشی دوم از مجموعه دوستان باشد و اگر انتخابات است اول منشی و نایب رئیس اول باشد و منشی اول ابوبصیر و نایب رئیس من باشم.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر زنجان هم گفت: برخی دوستان اعلام می‌کنند که جلسه اطلاع‌رسانی نشده در حالی که اینطور نیست و از ۱۵ روز قبل این موضوع اعلام شده است.

منصور مرادلو با بیان اینکه در سه جلسه اخیر شورا هم به اعضا اعلام کردیم که اگر تمایل دارند در انتخابات شرکت کنند، اعلام کنند، اما کسی اعلام آمادگی نکرد.

وی افزود: جلسه با حضور دو سوم اعضا رسمیت دارد، پس اگر یک عضو شورا یعنی خانم ابوبصیر هم در جلسه نبود می‌توانستیم، رای‌گیری کنیم، نیازی به حضور عجله‌ای ایشان و نیمه کاره گذاشتن سفرشان نبود.

وی این پیشنهاد مجتهدی، عضو دیگر شورا را مغایر با آیین نامه دانست و گفت: حتی اگر بخواهیم تقدم و تاخری در انتخابات عناوین باشد، این موضوع باید به رأی اعضا گذاشته شود.

در ادامه این جلسه انسیه ابوبصیر عضو دیگر شورا هم در سخنانی گفت: تاخیر در جلسه را به عهده من نگذارید، سفر من از قبل مشخص بود و دوستان در جریان بودند که من نیستم. جلسه سازمان ملل نیست که اینقدر اسرار بر برگزاری آن بود، می‌شد همین جلسه را یک هفته بعد برگزار کرد که اینطور نشود، من سفرم را نیمه کاره گذاشتم که به جلسه برسم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان هم درباره این انتخابات اظهار کرد: انتخابات هیئت رییسه مهم است و با توجه به اینکه در قانون همه موارد پیش‌بینی شده، موضوع‌ پیش آمده به هیئت‌ حل اختلاف و استانداری گزارش و در روزهای آتی شاهد تصمیم‌گیری در این‌ خصوص خواهیم بود.

سعید خلجی تصریح‌کرد: اعضا همواره در فضای تعامل اقدامات‌ خوبی انجام‌ دادند، ولی اختلاف موجود در جلسه امروز منتج به نتیجه نشد.

وی با بیان اینکه هیئت حل اختلاف نقطه نظرات دوستان را خواهد شنید، افزود: با توجه به سیاست‌های کلی هیئت حل اختلاف تصمیم‌گیری خواهد شد و در حداقل زمان کار انجام‌ خواهد شد.

 مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان ادامه داد: سعی خواهیم کرد خلائی در این زمینه رخ ندهد، ولی در این مدت برگزاری‌ جلسات شورا قانونی نیست، البته به این نکته نیز باید توجه کرد که امکان انحلال وجود ندارد.

گفتنی است، با توجه به اینکه پیشنهاد آبادگران مورد قبول واقع نشد، چهار عضو آبادگران در واکنش به آن، جلسه را ترک کردند و جلسه برای بار دوم از رسمیت افتاد.

خبرنگار: زینب سودی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست