• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۱۶
  • شناسه خبر: 28520

در طرح نهضت ملی مسکن برای ۶ هزار واحد مسکونی در شهر زنجان۱۰هزار متقاضی وجود دارد/به الحاق محدوده نیاز داریم

در طرح نهضت ملی مسکن برای ۶ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده در شهر زنجان ۱۰ هزار متقاضی وجود دارد و برای ۳ هزار واحد باقی مانده در شهر زنجان با کمبود زمین مواجه می‌شویم.در حال حاضر داخل شهر زنجان زمین خالی نداریم و به الحا ...

سهم استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ درصد بیشتر از جمعیت استان تخصیص یافته است
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طی یک ماه گذشته دو قرعه کشی در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان انجام شده و دو هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در زنجان در حال تشکیل پرونده هستند و تخصیص پروژه شدند.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در دومین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، گفت: طبق برنامه‌ای که در طرح ملی مسکن برای استان زنجان ابلاغ شده بود، به لحاظ برش جمعیتی، سهم استان ۴۰ درصد بیشتر از جمعیت تخصیص یافته است، سهم این استان از ۵۰ هزار واحد به ۷۰ هزار واحد افزایش یافت و این تعداد واحد مسکونی طی چهار سال ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در بخش شهری ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی، بافت فرسوده، تعاونی‌ها و حمایتی تقسیم بندی شده است.طی پنج سال اخیر بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی توسط بخش خصوصی در بافت فرسوده و سایر بخش‌ها ساخته شده و گفتنی است حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی نیز توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی بیش از ۳۷ هزار واحد از این تعداد واحدهای هدف گذاری شده با تامین زمین از سوی دولت اجرا می‌شود، افزود: این به این معناست که زمین توسط دولت به صورت رایگان تامین می‌شود و از طریق ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن، ساخت و ساز انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی براساس برش شهرستانی تقسیم بندی شده است، گفت: در این میان ۲۳ هزار واحد مسکونی برای شهرستان زنجان بوده؛ ۳ هزار واحد برای شهرستان ابهر و یک هزار واحد برای هیدج و…تقسیم بندی شده است.

بیات منش با اشاره به اینکه در برخی شهرهای کوچک همچون نیک پی و ارمغانخانه متقاضی موثری نداریم، افزود: در این راستا بنیاد مسکن از طریق پرداخت تسهیلات، ثبت نامی ها را پوشش خواهد داد و خوشبختانه زمین در تمام شهرها تامین شده است.

وی با بیان اینکه دو یا سه شهر مهم و بزرگ داریم که ۶۵ تا ۷۰ درصد مسکن شهری، سهم شهرستان زنجان است، افزود: برنامه ۴ ساله در شهرستان زنجان ۲۳ هزار واحد مسکونی است و حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد تخصیص پروژه انجام گرفته و عملیات اجرایی شروع شده و از این تعداد هم یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سهم نیروهای مسلح و بنیاد شهید است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۱۵ هزار واحد مسکونی تا کنون به ثبت نامی های انجام شده تخصیص پروژه شده است گفت: این ارقام و اعداد، پیرامون نهضت ملی مسکن در استان، برنامه است و در نهایت آن چیزی که محقق می‌شود بستگی به استقبال متقاضیان از طرح نهضت ملی مسکن دارد.

بیات منش به ثبت نامی ها جدید نهضت ملی مسکن در «سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن» اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۶ هزار و ۵۳۲ نفر در استان ثبت نام کردند و شهرستان زنجان بیشترین ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن را دارد و روند کار تشکیل پرونده ۱۰ هزار متقاضی در حال انجام است و به پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود.

وی گفت: برای ۶ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده در شهر زنجان ۱۰ هزار متقاضی وجود دارد و برای ۳ هزار واحد باقی مانده در شهر زنجان با کمبود زمین مواجه می‌شویم. در حال حاضر داخل شهر زنجان زمین خالی نداریم و به الحاق محدوده نیاز داریم تا این تعداد واحد مسکونی ساخته شود.

بیات منش از ثبت نام ۱۸ هزار مجرد در طرح نهضت ملی مسکن تنها در شهر زنجان خبر داد و تاکید کرد: طبق نامه ابلاغی از سوی وزیر راه و شهرسازی در برنامه مسکن مجردها در اولویت آخر هستند و به دلیل محدودیت در تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای نهضت ملی در زنجان، متقاضیان مجرد از این طرح حذف شدند.

وی به قرعه‌کشی انجام شده در بین متقاضیان نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: طی یک ماه گذشته دو قرعه کشی در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان انجام شده و دو هزار متقاضی در حال تشکیل پرونده هستند و تخصیص پروژه شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه مبنای صدور پروانه ساختمانی براساس مالکیت، پلاک ثبتی، حق و حقوق شهرداری و مسائل فنی است، افزود: ساخت و ساز در واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن، بر اساس قوانین و مقررات سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود و در این راستا از شهرداری‌ها درخواست می‌شود برای پروژه‌ها پروانه ساختمانی صادر کنند.

بیات منش همکاری بانک مسکن در پرداخت تسهیلات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را قابل تقدیر دانست و گفت: بانک مسکن همراهی مطلوب و خوبی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست