• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۳
  • شناسه خبر: 28577

سرانه فضای سبز شهر آب‌بر بسیار پایین است/ تعلل راه و شهر سازی در انتقال سند به نام شهرداری برای ایجاد فضای سبز

سرانه فضای سبز شهر آب‌بر بسیار پایین است و این مسئله از مطالبات جدی شهروندان شهر آب بر است در حالی که شهرداری این شهر با تامین زمین برای اختصاص به فضای سبز با مشکلات جدی مواجه است.

حجت اله شعبانی، شهردار آب‌بر در گفت وگو با « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه فضای سبز از مطالبات جدی شهروندان شهر آب‌بر است اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت و ورود مسافران، این شهر فضای سبز بسیار محدودی دارد و در ایام تعطیل که مردم و‌مسافران برای استراحت به پارک مراجعه می‌کنند با کمبود فضای سبز مواجه می‌شوند.

وی افزود: ایجاد فضای سبز نیاز به بستر مناسب از جمله زمین دارد و بیشتر اراضی در شهر آب‌بر در مالکیت شخصی است و شهرداران قبلی نیز هیچ فکری برای تملک و ایجاد فضای سبز و گردشگری انجام نداده‌اند و در حال حاضر نیز امکان تملک زمین برای اختصاص به فضای سبز برای شهرداری میسر نیست.

شعبانی بیان کرد: تنها پارک موجود در شهر آب‌بر پارک لاله است و در سال ۸۳ درخواست ۳۰ هکتار زمین برای احداث پارک جنگلی و فضای سبز برای شهر آب‌بر داده شد که در کمیسیون ماده ۳۲ منابع طبیعی تصویب شد.

وی ادامه داد: شهرداری در این زمین یک حلقه چاه حفر کرده و درختکاری نیز انجام شده، اما سند به نام شهرداری منتقل نشده و از سال ۱۳۸۳ با وجود پیگیری‌های مکرری که انجام شده هنوز جوابی دریافت نکردیم‌ و همچنین معارض خصوصی نیز برای این زمین پیدا شده و با توجه به اینکه اداره راه و شهرسازی استان سند مالکیت زمین را انتقال نداده‌ نمی‌توانیم فضای سبز ایجاد کنیم.

شهردار آب‌بر عنوان کرد: تا سال گذشته فقط ۴ قطعه زمین از راه و شهرسازی بابت سهم شهرداری از اقدام ملی دریافت کرده‌ایم ، با توجه به اینکه ۵۰۰ میلیون تومان بهای زمین از شهرداری خواسته شده در حالی که شهرداری منابع مالی مشخصی ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در طرح اقدام ملی با توجه به اینکه در کمیسیون ماده ۵ ، فضای سبز دیده شده بود، در این طرح فضای سبز تعریف نشده اما مقدار فضای سبز پیش‌بینی شده نیز به دلیل وجود مسجد با مشکل روبرو شد و فضا به حریم مسجد اضافه شد.

شعبانی تصریح کرد: از لحاظ اجرا برای ایجاد فضای سبز، شهرداری مشکلی ندارد و فقط مشکل تامین زمین برای اجرای طرح‌ است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست