• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۵
  • شناسه خبر: 28617

سیل‌بندهای شهر آببر جوابگوی این شهر نیست/ وجود ۲۲ دره در شهر آببر

سیل‌بندهای شهر آببر جوابگوی این شهر نیست و در صورت بارش‌های شدید، سیل شهر را تهدید می‌کند و باید قبل از وقوع هر نوع اتفاق جلو آن گرفته شود.

عابدین احمدی رئیس شورای شهر آببر در گفت وگو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: بعد از زلزله سال ۶۹ ، با توجه به گسترش شهر آببر، این شهر نیازمند زیرساخت‌های زیادی بود و از مسئولین انتظار می‌رود توجه جدی به این کمبودها داشته باشند.

وی افزود: یکی از دغدغه اساسی در شهر آببر خطرات سیلاب است که شهر را تهدید می‌کند زیرا بعد از زلزله مکانیابی شهر کارشناسی نبوده و در مسیر سیلاب انتخاب شده و اگر سیلاب‌ها پیشگیری نشود برای شهر خطر آفرین خواهد بود.

احمدی با اشاره به اینکه ۲۲ دره بالاتر از شهر آببر وجود دارد که امتداد برخی ۵ کیلومتر است و در صورت بارندگی شدید تهدید جدی برای شهر است گفت: با وجود اینکه در شهر کانال‌های برای هدایت سیلاب وجود دارد اما در صورت بارش‌های سیل آسا مثل بارش‌هایی که اخیر در نقاط مختلف کشور به وقوع پیوست کانالها نمی‌توانند سیلاب را هدایت کنند و موجب جاری‌شدن سیل به شهر خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته آبخیزداری تعدادی سیل بند‌های محدود در بالا دست شهر ایجاد کرده ولی اینها به صورت قرص مسکن هستند و جوابگوی شهر آببر نیستند و باید به صورت کمربندی شمالی دور شهر انجام شود که مردم از خطر دور باشند.

رئیس شورای شهر آب‌بر با اشاره به مزیت سیل بندها بیان کرد: کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی، حفاظت خاک، کنترل سیلاب‌ها ، پیشگیری از فرسایش خاک و جلوگیری از هدر رفتن روان آبها از مهمترین اهداف اجرای سیل بند است.

وی تصریح کرد: از مسئولین و نمایندگان درخواست داریم با توجه به اینکه سیل یک خطر جدی است، باید قبل از هر اتفاق تلخی راه‌حل‌های اساسی برای جلوگیری از آن ارائه شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست