• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۶
  • شناسه خبر: 28646

رکورد شکنی تولید زیتون در شهرستان طارم استان زنجان/ کاهش قیمت زیتون به همراه افزایش تولید در راه است

پیش بینی می شود امسال ۶۰ الی ۶۵ هزار تن محصول زیتون از باغات شهرستان طارم برداشت و روانه بازار مصرف شود.

یوسفی پور مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهارکرد: برداشت محصول زیتون طبق سنوات گذشته از اول شهریور آغاز و تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که بیش از ۴۵ درصد زیتون کشور در شهرستان طارم استان زنجان تولید می شود گفت: پیش بینی می شود امسال ۶۰ الی ۶۵ هزار تن زیتون برداشت و راهی بازار شود. این میزان برداشت در مقایسه با سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری که به عنوان بالاترین رکورد میزان تولید زیتون مطرح شده است.

به گفته یوسفی پور، پیش از این، برداشت ۵۰ هزار تنی زیتون بالاترین میزان ثبت شده در استان بود که امسال شاهد این رکوردشکنی خواهیم بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این که ۱۷ واحد فرآوری کنسروی و ۱۱ واحد استحصال روغن زیتون با ظرفیت اسمی ۲۵ هزار تن روغن در استان فعال است افزود: ۷۰ درصد محصول برداشت شده به صورت فرآورده کنسروی و ۳۰ درصد نیز به صورت روغن زیتون وارد بازار خواهد شد.

حمید عطالر مجری طرح زیتون در استان زنجان نیز با اشاره به این که به ازای هر هکتار برای ۳ نفر اشتغالزایی می شود گفت: طبق آخرین آمار که در سال گذشته انجام شده ۵ هزار و ۳۳۶ هکتار نهال زیتون غیربارور و ۱۵ هزار و ۹۹۳ هکتار نهال بارور زیتون در هندوستان ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سال ۱۳۸۵ حدود ۹۰۰ کارگاه خانگی فرآوری زیتون شناسایی و ثبت شده بود که در سال ۱۳۹۰ برای ۳۰ الی ۳۵ کارگاه مجوز فعالیت صادر شده است.

عطالر در پایان خاطر نشان کرد: با افزایش میزان تولید زیتون در این شهرستان، قیمت این محصول در بازار نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست