• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۷
  • شناسه خبر: 28656

مرکز سلول درمانی سلطانیه بعد از گذشت یکسال از کلنگ زنی هیچ تکانی نخورده است

ساخت مرکزی سلول درمانی سلطانیه بعد از گذشت یک‌سال که از کلنگ‌زنی آن توسط وزیر بهداشت می‌گذرد همچنان درگیر بوروکراسی اداری است و ساخت و ساز پروژه هنوز شروع نشده است.

سهند فلاحی مدیر پروژه در گفت وگو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در کشور ما کارهای سلول درمانی به صورت متفرقه انجام شده و قصد ما این است که یک کار بی‌نظیر در این موضوع در استان انجام دهیم.

وی گفت: وسعت پروژه ۴۰ هکتار است که برای شروع آن ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طرف بخش خصوصی تامین اعتبار شده است.

فلاحی تصریح کرد: مرکز تحقیقات سلول درمانی سلطانیه بعد از گذشت یکسال از کلنگ زنی هنوز هیچ کار موثری انجام نشده است و عملاً فصل کاری از دست رفته است.

وی با بیان اینکه قرار بود این پروژه ۴ ساله ساخته و آماده استفاده شود گفت: اختلافات امور اراضی و وزارت بهداشت باعث شده ساخت و ساز این پروژه اصلا شروع نشود.

مدیر پروژه بیان کرد: با همه سختی‌ها و موانع خوشبختانه مسائل اداری پروژه تمام شده و قرار بر اجرای پروژه بود که با مانع جدید دیگری مواجه شد که حل آن به عهده مسئولان است که باید هرچه زودتر این موانع را از جلو ساخت این پروژه بردارند.

فلاحی با بیان اینکه نباید پروژه مرکز سلول‌درمانی نیز به دیگر پروژه‌های بلاتکلیف سلطانیه تبدیل شود گفت: لزوم همراهی مدیران استانی برای به سرانجام رساندن این مرکز و حل مشکلات این پروژه باید در دستور کار قرار گیرد تا در اسرع وقت به سرانجام برسد.

گفتنی است، ساخت انستیتو و مرکز جامع سلول‌های بنیادی کشور در سلطانیه در سفر سال گذشته دولت به استان زنجان با حضور وزیر بهداشت کلنگ‌زنی شد، پروژه‌ای که تحولی بزرگ در موضوع درمان بیماران کشورمان با استفاده از تکنولوژی سلول‌های بنیادی و پزشکی ایجاد خواهد کرد، اما با وجود اهمیت پروژه و تلاش مسئولان استان، بعد از گذشت یکسال هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است و درگیر برخی بروکراسی‌های اداری است و شروع پروژه نیازمند همت ملی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست