• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۹
  • شناسه خبر: 28678

معضل شهر آببر طرح تفصیلی غیرکارشناسی است/ درخواست اجرای طرح تفصیلی مصوب سال ۹۹

بعد از زلزله طارم در سال ۶۹ طرح تفصیلی در شهر آببر به خوبی اجرا نشده است و زمین‌های این شهر به صورت غیر کارشناسی بدون در نظر گرفتن کاربری زمین، به دستگاه‌های مختلف واگذار شده است.شورای شهر آببر به دلیل نامتوازن اجرا شدن ...

عابدین احمدی، رئیس شورای شهر آب‌بر در گفت وگو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: تهیه طرح جامع شهری از مهم‌ترین وظایف اداره کل راه و شهرسازی‌های کشور و استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه معضل شهر آببر طرح تفصیلی غیرکارشناسی است گفت: بعد از زلزله طارم در سال ۶۹ طرح تفصیلی در شهر آببر به خوبی اجرا نشده است و زمین‌های این شهر به صورت غیر کارشناسی بدون در نظر گرفتن کاربری زمین، به دستگاه‌های مختلف واگذار شده است.

احمدی با بیان اینکه زمین‌ها در طرح تفصیلی گذشته بین دستگاه‌های اداری به صورت هکتاری و نامتوازن تقسیم شده است بیان کرد: با توجه به مطالبات مردم و شورای شهر درخواست تجدیدنظر در مورد زمین‌هایی که بدون هیچ قید و شرطی توسط دستگاه‌های اداری با توجه به اینکه در حال حاضر نیز بدون استفاده تملک شده است را داریم.

وی عنوان کرد: زمانی که زمین‌ها به صورت گوشت قربانی بین دستگاه‌های مختلف اداری تقسیم می‌شد، متاسفانه هیچ کار جدی و اساسی توسط شهرداری وقت در این زمینه انجام نشده تا جایی که خود شهرداری در آن زمان که فاقد ساختمان اداری بود، نتیجه این شده که در حال حاضر نیز شهرداری آببر همچنان فاقد ساختمان اداری بوده و در ساختمان مدیریت بحران مستقر است.

رئیس شورای شهر آببر، به ساختمان فرماندهی نیروی انتظامی این شهر اشاره کرد و گفت: این زمین به صورت اهدایی مردم به نیروی انتظامی واگذار شده که در وسط شهر قرار دارد وبا توجه به اجرای برنامه‌های مختلف و برنامه‌های صبحگاهی این نیرو که همراه با صدای بلند است، مردم درخواست جابجایی این ساختمان را دارند که امیدواریم در اجرای طرح تفصیلی جدید به این مورد نیز توجه شود.

وی ابراز داشت: با توجه به جلساتی که با مسئولان و نمایندگان این شهر در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده، طبق نظر ارائه شده کمیته‌های تشکیل شود و زمین‌های غیر کارشناسی و غیر قابل استفاده دستگاه‌ها برگردانده شود.

احمدی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در سال ۹۹ مصوب شد طرح تفصیلی بازنگری شود و اعتبارات مناسب هم پیش بینی شده گفت: در طرح تفصیلی سال ۹۲ که بدون کارشناسی انجام و باعث شده شهر به صورت نامتوازن و ناهمگون توسعه پیدا کند، امیدواریم طرح بازنگری جدید هر چه سریعتر و با توجه به شناخت کامل از مشکلات شهر، تهیه و وارد فاز اجرایی شود که در این طرح به توسعه متوازن شهر تاکید داریم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست