• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۰۵
  • شناسه خبر: 28796

مشکل کم آبی فریاد مشترک همه شهرستانهای استان زنجان است

در همه سفرهایی که به شهرستانهای استان داریم فریاد العطش به گوش می رسد و کم ابی مکشل مشترک شهرستان های استان است.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» استاندار زنجان در سفر به شهرستان طارم در هفته دولت و در دیدار مردمی در این شهرستان اظهار کرد: در تمام سفرهایی که به شهرستانهای زنجان داریم فریاد العطش حرف مشترک همه مردم شهرستان های است و حل مشکل کم آبی درخواست همه مردم استان است.

افشارچی گفت: در استان آذربایجان شرقی ۷۵ درصد روان آب‌ها کنترل شده است ولی در استان زنجان در دوره‌های گذشته برنامه‌ای برای مهار روان آب صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه چند سد در دست احداث است ولی جوابگوی نیاز آبی استان نیست گفت: درصد بیشتر حق آبه استان از آب رودخانه و روان آب است که برای معضلات خشکسالی جوابگو نیست و نیازمند برنامه های میان مدت و دراز مدت است و در این خصوص برای هر شهرستان برنامه جداگانه ای داریم.

استاندار زنجان با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که سدهای نیمه کاره احداث کنیم گفت: در شهرستان طارم سد “میرزاخانلو۱” برای استفاده کشاورزی و “میرزاخانلو۲” را برای استفاده آب شرب شهرستان طراحی شده است.

محسن افشارچی با بیان اینکه استان از شهریار حق ابه دارد ولی باید آبگیری و زمین‌های پشت سر خریداری شو گفت: فعلاً از آب سد آیدوغموش استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد : آب مهم ترین و در اولویت ترین مسئله استان است و متاسفانه در این موضوع ما میراث دار عدم توجه به این مشکل در گذشته هستیم اما مسئولین شهرستانها اگر نیاز به انتقال شبکه دارند اقدامات اولیه را انجام دهند.

استاندار زنجان با بیان اینکه شهرستان طارم ۴۳ هزار هکتار باغات و زمین زراعی دارد که فقط ۴۵۰۰ هکتار و تنها یک نهم آن با سیستم تحت فشار آبیاری می‌شود.۷۲ هکتار از اراضی شهرستان طارم به وسیله آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود و ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبیاری تحت فشار جذب کرده ام.

استاندار زنجان گفت:امسال ۲۰۰ هزار تن گندم و سه برابر سال گذشته گندم خریداری کردیم و بنا به گفته مسئولین منطقه چهار برابر سال گذشته زیتون از شهرستان طارم برداشت خواهیم کرد.

افشارچی با تاکید بر اینکه در حوزه راه شهرستان طارم شاهد اتفاقات خوبی بودیم و در سفر ریاست جمهوری اعتباراتی قابل توجهی با این منظور اخذ کردیم اضافه کرد: امسال ۴۵ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها طارم تزریق کرده ایم و مردم باید حتما باید تا این تغییرات را در خدمات رسانی ببینند.

وی با بیان اینکه در حوزه گازرسانی شهرستان مشکل معارض وجود دارد گفت: امیدواریم تا شش ماهه سال بعد گازرسانی در شهرستان به بیش از ۹۰ درصد برسد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در استان دغدغه آب راه، عمران شهری و روستایی وجود دارد. گفت: مسئولین شهرستانها مسائلی را توسط خودشان قابل حل است را در پیچ و خم اداری و نامه نگاری ها نیندازند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست