• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۱۲
  • شناسه خبر: 28959

نصب ۳ هزار سامانه انرژی خورشیدی در استان زنجان

۳ هزار سامانه انرژی خورشیدی برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه در استان نصب خواهد شد.هدف از طرح این است که برای افراد تحت حمایت، سلول‌های خورشیدی با وام بدون بهره با اقساط بلند مدت ۱۰ ساله نصب شود و برق تولید شده را با بالات ...

پیام جوادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ، در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: خدمت بزرگی از دولت سیزدهم در خصوص عدالت محوری در راستای کمک به اقشار ضعیف جامعه در کنار کمک به تولید برق برنامه دولت در نظر گرفته و به صورت تفاهم‌نامه چند جانبه با همکاری‌ سازمان بهره‌وری انرژی(سابا) با استانداری‌های کشور ، بسیج بهزیستی و کمیته امداد انجام خواهد شد.

وی افزود: هدف از طرح این است که برای افراد تحت حمایت، سلول‌های خورشیدی با وام بدون بهره با اقساط بلند مدت ۱۰ ساله نصب شود و برق تولید شده را با بالاترین قیمت از آنها خریداری کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی استان که تمیز ،خنک و عاری از هر گرد و غباری است و تابش خورشید باعث شده برای راندمان سلول‌های خورشیدی بهترین استان باشد، به عقیده برخی که استانهای مرکزی کشور را به دلیل تابش خورشید محل مناسبی می‌دانند اما می‌توان گفت با توجه به گرمای بالا و عدم خنکی هوا راندمان پایین می آید.

وی در ادامه گفت: به همین دلیل استان زنجان جزء استان‌های بهینه برای استفاده سلولهای خورشیدی در نظر گرفته شده و سهمیه ای که برای استان تحویل شده از متوسط کشوری مقداری بالاتر بوده و ۳ هزار سامانه ۵ کیلو وات برای افراد تحت حمایت در سال‌جاری تحویل داده خواهد شد و با کمک کارشناسان اداره برق در محلهای مورد نظر نصب خواهد شد.

جوادی با بیان اینکه نصب سلول‌های خورشیدی یک درآمد مستمر ۳۰ ساله برای خانواده‌ها در پی خواهد داشت گفت: با برق تولیدی یک خانواده می‌تواند هم اقساط را پرداخت کند و هم درآمدی برای خانواده خواهد شد و همزمان با تولید، برق نیز به شبکه تزریق می‌شود و هزینه برق خریداری شده ماهانه به حساب خانوار واریز خواهد شد.

وی گفت: طی سال‌های آینده با افزایش قیمت برق بهای خریداری شده انرژی نیز بالا خواهد رفت و یک سرمایه گذاری مستمر ۳۰ ساله برای خانواده خواهد بود و اگر از سلولهای خورشیدی به بهترین نحو استفاده کنند می‌توان حداقل به مدت ۳۰ سال از آن استفاده کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست