• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۱۲
  • شناسه خبر: 28974

تقدیر از شاعر زنجانی در نخستین جشنواره جهانی شعر آئینی

امیر رسولی از شاعران آئینی استان زنجان با شعر «گرفته ما را و دستش گرم» در نخستین جشنواره جهانی شعر آئینی شایسته تقدیر شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» نخستین جشنواره جهانی شعر آئینی عصر روز چهارشنبه ۹ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور جمعی از شاعران آئینی کشورو نمایندگانی از اهالی قلم کشورهای اسلامی و با معرفی و تقدیر از برگزیدگان در تالار سوره حوزه هنری به کار خود پایان داد و شعر امیر رسولی، از شاعران آئینی استان شایسته تقدیر جشنواره شد.

در بخشی از این مراسم پس از قرائت پیام رئیس جمهور از سوی حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی، از نهال ولجی، فاطمه بندعلی و نسیم جعفر به عنوان برگزیدگان بخش جهانی قدردانی شد.

در مرحلۀ نخست داوری جشنواره، هیأت داوران از میان ۲۵۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه ۴۷۰ اثر را واجد صلاحیت برای بررسی در مرحلۀ دوم تشخیص دادند و در نوبت دوم نیز بر پایۀ رأی و امتیازات داده شده از سوی داوران مرحلۀ دوم، ۷۰ قطعه شعر در قالب‌های مختلف کهن و نیمایی و آزاد به مرحلۀ نهایی راه یافت و نهایتاٌ در منزل پایانی سومین گروه از داوران جشنواره با بررسی دقیق بلاغی و محتوایی این ۷۰ اثر و اعطای امتیازات تفکیکی از یک تا ۱۰۰ به هر قطعه شعر، سه اثر را به عنوان برندۀ اول تا سوم و ۱۲ اثر را به عنوان آثار برگزیدۀ نخستین جشنوارۀ شعر آئینی معرفی کردند.

علی موسوی گرمارودی، علی معلم دامغانی، علیرضا قزوه، محمدرضا سنگری، محمدعلی مجاهدی، قاسم صرافان، هادی سعیدی کیاسری مصطفی محدثی خراسانی، سید حسین مهدوی(م.مؤید)، سیدرضا محمدی از افغانستان، محمدکاظم کاظمی از افغانستان به عنوان داوران جشنواره حضور داشتند.

در ادامه نیز، برندگان و برگزیدگان نخستین جشنوارۀ جهانی شعر آئینی ویژۀ عاشورا با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، قاسم صرافان دبیر علمی نخستین دوره جشنواره جهانی شعر آیینی، مصطفی محدثی خراسانی شاعر آیینی و هادی سعیدی کیاسری رئیس هیئت داوران بخش فارسی این جشنواره معرفی و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند که در میان اسامی شایستگان تقدیر نام امیر رسولی شاعر آئینی استان با شعر «گرفته ما را و دستش گرم» نیز به چشم می‌خورد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست