• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۲۸
  • شناسه خبر: 29053

سال تحصیلی جدید با حضور ۲۱۹ هزار دانش‌آموز و ۱۴هزارو ۳۱۴ معلم در زنجان/ افزایش ۳۶ درصدی قیمت سرویس مدارس

بیش از ۲۱۹ هزار دانش‌آموز زنجانی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ وارد مدرسه می شوند و امسال ۲۱ هزار و ۸۲۲ دانش‌آموزِ کلاس اولی، شناسایی شده اند که ثبت‌نام ۲۱ هزار و ۱۶۹ انجام شده است.امسال نزدیک پنج هزار نفر به جمعیت دانش آموز ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: بیش از ۲۱۹ هزار دانش‌آموز زنجانی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ وارد مدرسه می شوند و امسال ۲۱ هزار و ۸۲۲ دانش‌آموزِ کلاس اولی، شناسایی شده اند که ثبت‌نام ۲۱ هزار و ۱۶۹ نفر محقق شده است.

اسماعیلی گفت: امسال بالغ بر پنج هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان اضافه شده است و به دلیل کمبود فضای آموزشی  و تکمیل نشدن مدارس در دست احداث، در سال جاری تعداد مدارس ۲ نوبته در استان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید یک کلاس درس یک نفره، ۶۵ کلاس زیر سه نفر، ۱۲۶ کلاس زیر پنج نفر و ۲۱۶ کلاس زیر ۱۰ نفر در مدارس مناطق روستایی استان خواهیم داشت که برای همه آنها معلم در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان در آمار ثبت‌نام دوره ابتدایی در رتبه اول کشوری قرار دارد، گفت: با توجه به این آمار امسال ۱۴ هزار و ۳۱۴ نفر همکار فرهنگی در قالب نیروهای رسمی، پیمانی و سایر را در سال تحصیلی خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با پیگیری‌هایی که از طرف اداره انجمن اولیا و مربیان استان و هماهنگی‌هایی که در شورای اسلامی شهر صورت گرفته، شرایط قیمت سرویس‌های مدارس ابلاغ شده که متاسفانه نسبت به سال قبل ۳۶ درصد افزایش قیمت صورت گرفته است.

وی همچنین از فعالیت ۱۲۰ مدرسه غیردولتی در استان خبر داد و افزود: ۴۵ درصد مدارس غیر انتفاعی  استان در منطقه ناحیه ۲ زنجان قرار دارند.

وی در خصوص استفاده از لباس فرم دانش‌آموزان در مدارس ابراز کرد: امسال با توجه به وضعیت اقتصادی تا حد امکان سعی داشتیم که قیمت پوشاک با قیمت مناسبی برای اولیا قابل خرید باشد و نکته بعدی درباره پوشاک دانش‌آموزان این است که بیشتر مدارس باید از لباس فرم مشخصی برخودار باشند تا دانش‌آموزان و مدارس، منظمی داشته باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه افزایش حجم تردد در روزهای ابتدایی آغاز سال تحصیلی، یکی از دغدغه‌های مدیران و خانواده‌ها است، یادآور شد: جلسه شورای آموزش و پرورش استان طی هفته جاری به ریاست استاندار زنجان برگزار خواهد شد که پیشنهادی در خصوص سیال بودن ساعات کاری کارمندان در روزهای ابتدایی ماه مهر ارائه می‌شود که در صورت تصویب اجرا خواهد شد تا خانواده‌ها انطباق لازم جهت تامین سرویس و ایاب و ذهاب فرزندان خود را داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی خاطرنشان کرد: در این راستا از تمام دستگاه‌هایی که می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند، دعوت شده است ضمن اینکه جهت رعایت عدالت تربیتی در سال جاری ۶۵ کلاس با کمتر از ۳ دانش‌آموز، ۱۲۶ کلاس با کمتر از ۵ دانش‌آموز و ۲۱۶ کلاس با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز و یک کلاس با یک دانش‌آموز در سطح استان داریم تا بتوانیم پوشش تحصیلی مطلوبی داشته باشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست