• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۲۹
  • شناسه خبر: 29063

محور سلطانیه تا قیدار تا پایان شهریور ماه سال آینده چهار بانده میشود

برنامه زمان بندی این است که تا پایان شهریور ماه سال آینده از سلطانیه تا قیدار چهار بانده شود.در بدترین حالت به علت شرایط جوی ممکن است کمی از برنامه عقب بیفتیم و پایان سال کاری ۱۴۰۲ در مهرماه یا آبان ماه محور از سلطانیه ت ...

اصغر اسماعیلی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: هفت پروژه ملی در بخش راه، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در حال اجرا است ، پروژه محور «زنجان به بیجار»، پروژه «محور سلطانیه – قیدار و کبودرآهنگ»، پروژه «محور سه راهی سلطانیه -ابهر به تاکستان»، پروژه محور «سه راهی طارم به منجیل»، پروژه «محور زنجان- شفت و ملاسرا در شهرستان طارم»، پروژه «محور درام به کلور در شهرستان طارم» و پروژه بعدی «محور تبدیل راه فرعی به اصلی محور قیدار به ابهر» پروژه های در دست اقدام است.

اسماعیلی گفت: طی سال گذشته محور زنجان تا زرین آباد در راستای اجرای پروژه «زنجان به بیجار» چهارخطه شد و به مرحله بهره برداری رسید و ادامه مسیر در قالب «قطعه ۳» در دست پیمانکار است و حدود «۱۵.۵» کیلومتر طول این قطعه بوده که توسط پیمانکار در حال اجرا است.

وی افزود: برای سال مالی ۱۴۰۱ حدود «۵ یا ۶» کیلومتر از ۱۵.۵ کیلومتر در برنامه آسفالت ریزی است و تا چند ماه آینده لایه‌ها برای آسفالت آماده می‌شود و تا خردادماه سال آینده آسفالت «۵ کیلومتر» به اتمام خواهد رسید و به مرحله بهره برداری می‌رسد.

اسماعیلی به پروژه محور «سلطانیه – قیدار و کبودرآهنگ» اشاره کرد و گفت: کل این محور «۱۰۸» کیلومتر است که از این مقدار حدود «۱۰۳ کیلومتر» در دست اجرا است و حدود «۱۸ کیلومتر» از این محور کنارگذر و «۱۲ کیلومتر» از «قطعه ۴» این محور در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ آسفالت شده و به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: نزدیک «۳۰ کیلومتر» از پروژه محور «سلطانیه – قیدار و کبودرآهنگ» آسفالت شده و استفاده می‌شود و سایر قطعات این پروژه فعال است و آسفالت «قطعه دو» این محور در حدود «۳۲ کیلومتر» از برنامه‌های سالجاری است که از این میزان حدود «۱۲ کیلومتر» را برای سال جاری به مرحله آسفالت خواهیم رساند و تا پایان امسال در حال انجام است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه حدود «۶ کیلومتر» از سمت سلطانیه و «۶ کیلومتر» از سمت قیدار در مجموع به طول «۱۲ کیلومتر» از این محور قبل از پایان فصل کاری امسال آسفالت شده و به بهره برداری می‌رسد گفت: از «۳۲ کیلومتر» هم حدود «۲۰ کیلومتر» برنامه سال آینده است و «قطعه دو محور سلطانیه و قیدار» را تکمیل و تحویل می‌دهیم و برنامه زمان بندی ما این است تا پایان شهریور ماه سال آینده از سلطانیه تا قیدار چهار بانده شود.

اسماعیلی افزود: در بدترین حالت به علت شرایط جوی ممکن است کمی از برنامه عقب بیفتیم و پایان سال کاری ۱۴۰۲ در مهرماه یا آبان ماه محور از سلطانیه تا قیدار چهار بانده خواهد شد.

وی، با بیان اینکه کمربندی قیدار طی سالهای گذشته چهار بانده شده است، گفت: این پروژه در نهایت از سلطانیه تا خروجی قیدار سال آینده کامل می‌شود و بعد از قیدار هم «قطعه ۴» است که حدود «۱۲ کیلومتر» به بهره برداری رسیده و ادامه مسیر، دوباره برای امسال «۱۲ کیلومتر» از «قطعه ۲»و «۵ کیلومتر» از «قطعه ۴» نیز برای سال مالی امسال برنامه کاری برای آسفالت است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، گفت: همچنین یک قطعه هم در محور سلطانیه، قیدار و کبودرآهنگ داریم «قطعه ۵» است که از ابتدای امسال پیمان سپاری شده و فعال است و تازه شروع شده و طول این محور «۳۰ کیلومتر» است و امیدواریم نسبت به شرایطی که در قطعات دیگر محور داریم این پروژه هم در بخش اجرا پیشروی خوبی داشته باشد.

اسماعیلی همچنین به پروژه محور سه راهی سلطانیه -ابهر به تاکستان اشاره کرد و افزود: آسفالت حدود «۱۱ کیلومتر» از این محور طی سالجاری در دست اجرا است و سعی ما بر این است قبل از پایان سال، آسفالت تمام شود و به صورت چهار بانده استفاده خواهد شد.

وی گفت: تکمیل پروژه محور سه راهی سلطانیه -ابهر به تاکستان، فرصت مناسبی برای ایجاد مسیر ایمن برای شهروندان خواهد بود تا بتوانند از محور زنجان تا سه راهی سلطانیه به صورت چهار بانده استفاده کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست