• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۳۱
  • شناسه خبر: 29075

امتیاز نهضت ملی مسکن به هیچ وجه قابل فروش و انتقال نیست/ با کمبود کارگر ساختمانی درزنجان مواجه هستیم

امتیاز نهضت ملی مسکن به هیچ وجه قابل فروش و انتقال نیست.واحد مسکونی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود و تا حداقل ۵ سال قابل واگذاری نیست.واحدهای مسکونی مساکن مهر در عرصه دولت بوده و واگذار می‌شود ولی در پروژه ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان درجمع خبرنگاران اظهار کرد:باتوجه به اینکه به ازای هر واحد مسکونی برای ۱.۵ نفر به صورت مستقیم و دو نفر هم به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود،مقوله رونق اشتغال در بخش مسکن در استان قابل مشاهده بوده به طوری که در حوزه کارگران ساختمانی در این استان با کمبود نیروی کار مواجهیم.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان گفت: در استان برای حدود ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه پیمانکاران در پروژه‌های نهضت ملی مسکن، ناگزیر از استفاده از ظرفیت کارگران ساختمانی استان‌های همجوار هستند، ابراز داشت: با توجه به حجم بالای ساخت و سازها در حوزه نهضت ملی مسکن با کمبود شدید کارگر ساختمانی در استان مواجه هستیم.

بیات منش با تاکید بر اینکه اشتغال در بخش مسکن اشباع شده است، افزود: کمبود کارگر ساختمانی باعث شده تا دستمزد کارگران به شدت افزایش پیدا کند.

وی همچنین با بیان اینکه با کمبود شدید کارگر ساختمانی در شهر آببر شهرستان طارم نیز مواجه هستیم، گفت: ابعاد این موضوع آنگونه است که در حال حاضر اکیپ آرماتور بند در شهر آببر وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، از برنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه برای صدور کارت‌های مهارتی برای سرناظرین کارگران ساختمانی در استان زنجان خبر داد و گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای فعالیت‌های خوبی تاکنون در حوزه تربیت و آموزش نیروی انسانی بخش ساختمانی انجام داده است و مهارت‌های لازم را ارائه می‌دهد.

بیات منش با بیان اینکه در صنعت ساختمان سازی باید تمام عوامل کار، کارت مهارت داشته باشند، گفت: در این میان فنی و حرفه‌ای با صدور کارت‌های مهارتی برای سرناظرین، ارزیابی مهارت و حرفه‌ای بودن کارگران را به آنها سپرده که این مهم باعث می‌شود تا مهارت کارگران افزایش یافته و تربیت نیروی انسانی اتفاق بیفتد.

بیات منش با اشاره به افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و امتیاز خود را در بنگاه به صورت قولنامه ای واگذار کردند گفت: واحد مسکونی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود و تا حداقل ۵ سال قابل واگذاری نیست.واحدهای مسکونی مساکن مهر در عرصه دولت بوده و واگذار می‌شود ولی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ما اجازه واگذاری واحدهای مسکونی را نمی‌دهیم و ما نفر اول (صاحب امتیاز) را می‌شناسیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست