• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۰۷
  • شناسه خبر: 29112

سازمان آتش نشانی زنجان با یک سوم نیروی مورد نیاز فعالیت می کند /ساختمانهای بلند مرتبه شناسنامه دار می شوند

با توجه به جمعیت، شهر زنجان باید ۲۷۱ نیروی آتش‌نشان داشته باشد در حالی که امروز با یک سوم نیروی مورد نیاز یعنی ۱۰۰ نفر فعالیت می کنیم و در خواست مساعدت در جذب نیرو در آتش نشانی را داریم .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید امیر فضلی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در آیین بزرگداشت روز آتش‌نشان و رونمایی از تجهیزات آتش نشانی با بیان اینکه ۷مهر روز از جان گذشتگی و رشادتهای آتش نشانهاست گفت: نیروهای آتش نشانی از چهارشنبه سوری هرسال تا چهارشنبه سوری سال بعد مستمر در حال کار هستند و دراغتشاشات اخیر نیز تا پای جان پای کار بودند و سازمان هرچه داشت برای به میان آورد.

امیرفضلی با بیان اینکه سازمان آتش نشان امروز آن سازمان منفعل قدیمی نیست و یک سازمان پویا است گفت: با شرکتهای دانش بنیان در حال طراحی و ساخت پهباد برای سازمان هستیم. 
وی افزود: امروز طرح عملی آتش نشانها مثل قبل نیست. تمام ناوگان آتش نشانی اورهال شده است و تمام ایستگاه ها مرمت شده و در تیم های تخصصی آتش نشانی یکی از بهترین ها هستیم .

امیرفضلی با اشاره به رونمایی از دو دستگاه دووی سنگین در راستای تکمیل تجهیزات آتش نشانی زنجان گفت: این دو دستگاه بعد از ۱۵ سال خریداری شده است و تکمیل تجهیزات ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه ایستگاه هشتم آتش نشانی آماده افتتاح است و در حال رایزنی برای ایجاد دو ایستگاه در ساختمانهای نهضت ملی مسکن هستیم و کلنگ زنی ایستگاه یازدهم نیز در دهه فجر سالجاری در پروژه سبزه‌میدان خواهد بود.

وی گفت: سازمان آتش نشانی از دو معاونت پیشگیری و عملیاتی بهره مند است که در حوزه پیشگیری با حضور در مدارس طرح هر دانشآاموز یک آتش نشان آغاز خواهد شد و همه دانش آموزان آموزش خواهند دید.ضمن اینکه در ماه محرم و صفر هم همه مساجد و تکایا بازدید شدند و هشدارها و توصیه هیا لازم داده شد.

مجید امیرفضلی با بیان اینکه ساختمانهای بلند مرتبه شناسنامه دار می شوند گفت: ۲۳۰ ساختمان بلند مرتبه شناسایی شده است و ساختمانهایی که ساخته می شوند بر اجرای مقررات ایمنی در آنها نظارت می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی زنجان گفت: با توجه به جمعیت، شهر زنجان باید ۲۷۱ نیروی آتش‌نشان داشته باشد در حالی که امروز با یک سوم نیروی مورد نیاز یعنی ۱۰۰ نفر فعالیت می کنیم که در خواست مساعدت در جذب نیرو در آتش نشانی را داریم .

وی همچنین اختصاص سه بلوک از ساختمانهای طرح نهضت ملی مسکن برای آتش نشانان زنجان در جهت رفع دغدغه مسکن آنها و همچنین اجرای بند(ی) تبصره (۱۲) قانون بودجه برای افزایش پایه حقوق را از مطالبات آتش نشانان عنوان کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست