• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۱۰
  • شناسه خبر: 29161

برای ساخت مسکن متقاضیان جدید طرح نهضت ملی مسکن در زنجان ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین جدید نیاز است/ الحاق زمین به محدوده زنجان نیازمند بررسی است

کمبود زمین یکی از مشکلات اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان است و برای ساخت مسکن متقاضیان جدید این طرح در شهر زنجان، به ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین جدید نیاز است که این مشکل را می‌توان از طریق زمین‌های دولتی واقع در غر ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سعید شاهین فر معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در سومین جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: تعداد متقاضیان مسکن برای چهار سال آینده در استان زنجان مشخص شده است و باید زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی تامین شود.

شاهین فر گفت: کمبود زمین یکی از مشکلات اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان است و برای ساخت مسکن متقاضیان جدید این طرح در شهر زنجان، به ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین جدید نیاز است که این مشکل را می‌توان از طریق زمین‌های دولتی واقع در غرب و شمال غرب شهر به شرط الحاق آنها به محدوده شهر تامین کرد.

وی با بیان اینکه ۹۶ هزار و ۱۳۷ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۴۱ نفر واجد شرایط اولیه بودند گفت: ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان زنجان آغاز و ۱۷ هزار مورد قرار داد منعقد شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه پروانه ساخت ۶ هزار واحد مسکونی صادر شده و ۱۵ هزار واحد مسکونی به مرحله اسکلت رسیده است گفت: آورده متقاضیان در پروژه نهضت ملی مسکن دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این پروژه‌ها پرداخت شده است.

شاهین فر گفت: پروژه‌های m2 و m6 تأخیر دارند که بخشی از این تأخیرها مربوط به مسائل مالی و بخشی به مسائل فنی است. تعدادی از واحدهای مسکونی پروژه m6 تا پایان سال به اتمام می‌رسد و تحویل این واحدهای مسکونی در اوایل سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه اخیراً ۴۳ هزار نفر ثبت نامی جدید در طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان داشتیم گفت: از این تعداد ۳۳ هزار نفر به دلایلی رد درخواست شده اند.در این خصوص زمین ۱۰ هزار واحد تامین شده و برای دو هزار نفر پروژه تخصیص انجام شده و هشت هزار واحد هم نیاز به زمین دارد.

استاندار زنجان با اشاره به مطالب مطرح شده در مورد الحاق زمین برای پاسخ به متقاضیان جدیدی که واریزی اولیه نداشته‌اند، گفت: الحاق زمین جدید نیاز به بررسی مجدد دارد.

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه این جلسات باید برای پیشبرد طرح های مسکن در استان باشد نه اینکه صرفاً جهت ارائه گزارش به بالادستی ها برگزار شود وگرنه می‌توان جلسات را با حضور مسئولان اجرایی برگزار و برای در جریان قرار گرفتن رسانه‌ها ماهی یکبار جلسه برگزار کرد و ادامه این روند اصلا به صلاح نیست.

افشارچی با گلایه از روند کند اقدامات شرکتهای خدمات رسان گفت: پروژه‌های مسکن ملی واقع در کوی نصر که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در آینده نزدیک تحویل متقاضیان داده شود و شرکت‌های خدمات رسان با رفع مشکلات موجود، این واحدها را تا پایان مهر ماه آماده تحویل کنند.جای موضوعات کوچکی مثل حفر چاه و تیربرق ومسائل کوچک این جلسات نیست و بنده از امروز به مدت یک هفته گاز کوی نصر را از شما خواستارم، خسته شدم هرچیزی را خودم پیگیری میکنم .

افشارچی با اشاره به راه حل الحاق زمین برای پاسخ به متقاضیان جدیدی که واریزی اولیه نداشته‌اند، گفت: الحاق زمین جدید نیاز به بررسی مجدد دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست