• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۱۷
  • شناسه خبر: 29226

استان زنجان جزء ده استان کشور در رشد جمعیت سالمندی است/ بیش از ۱۰۰هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند

استان زنجان جزء ده استان در رشد جمعیت سالمندی است و بیش از ۱۰۰هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند که می‌طلبد برنامه‌های خاصی برای این قشر در آینده مد نظر قرار گیرد تا بتوانند دردوران سالمندی و پیری را سپری ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» گل نساء آقامحمدی معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۲ مرکز روزانه سالمندان و ۳ مرکز نگه داری شبانه روزی ویژه سالمندان در استان فعال است گفت: نزدیک به ۳۰۰ زن و مرد سالمند تحت مراقبتهای آموزشی، توانبخشی این مراکز قرار دارند.

آقامحمدی گفت: در مراکز روزانه ویژه سالمندان، حداقل سن پذیرش در این مراکز ۶۰ سال است و سالمندان با حداقل وابستگی و یا سالمندان با وابستگی نسبی مجاز به پذیرش در مرکز روزانه هستند و همچنین سالمندان دارای بیماری عفونی و مسری، پس از طی دوره سرایت بخشی با نظر پزشک مرکز، پذیرش خواهند شد.

وی افزود: آموزش شیوه زندگی سالم، آموزش مهارتهای زندگی، کلاس های آموزشی مانند صنایع دستی، بافندگی، قرآن، سوادآموزی و…، آموزش بهداشت و مراقبت فردی خدمات توانبخشی را از جمله خدمات مراکز روزانه ویژه سالمندان است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه تمام خدماتی که بهزیستی به افراد دارای معلولیت  و سالمندان ارائه می دهد، بر اساس تشخیص کمیسیون ICF صورت می پذیرد گفت: در کمیسیون پزشکی نوع و شدت معلولیت مورد ارزیابی قرار گرفته  و فرد طبق ضوابط و دستورالعملهای مصوب سازمان بهزیستی کشور واجد شرایط حمایت محسوب شده و کد مددجویی دریافت می نماید.

وی افزود: متقاضی می تواند درخواست تشکیل پرونده را به بهزیستی شهرستان محل خود تحویل نموده و طی ارجاع درخواست به ستاد پذیرش شهرستان و ارائه مدارک لازم وضعیت متقاضی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از تایید شرایط پذیرش پرونده تشکیل ومددجو می تواند از حمایت های توانبخشی و اجتماعی سازمان طبق دستورالعمل بهره مندشود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان جزء ده استان در رشد جمعیت سالمندی است گفت: بیش از ۱۰۰هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند که می‌طلبد برنامه‌های خاصی برای این قشر در آینده مد نظر قرار گیرد تا بتوانند دردوران سالمندی و پیری را سپری کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست