• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۲۵
  • شناسه خبر: 29339

افتتاح موزه تاریخ و فرهنگ آموزش و پرورش استان زنجان/ موزه فرهنگ و تاریخ می تواند نقطه ابتدای گفت و گو با نسل جوان باشد

موزه تاریخ و فرهنگ آموزش و پرورش زنجان با احصاء، شناسایی و نمایش اسناد تصویری و نوشتاری و وسایل آزمایشگاه و کتب درسی با ۱۳۶ اثر در دبیرستان شریعتی افتتاح شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در مراسم افتتاح موزه تاریخ و فرهنگ زنجان در دبیرستان شریعتی با بیان اینکه میراث فرهنگی به عنوان نماد زیست تجربه شده موفق بیشتر به سمت میراث فرهنگی ملموس رفته است گفت: در حالی که میراث فرهنگی ناملموسی در زنجان داریم که متاسفانه در نمایش دادنش هم موفق نبوده ایم.

افشارچی گفت: ما در حوزه فرهنگ در زنجان زیست بسیار موفقی داشته ایم و در یک دوره طلایی افراد بسیار تاثیر گذاری از این استان تربیت شده اند که باید بررسی شود که چرا تا کنون نتوانسته ایم در شناساندن آنها موفق باشیم .

وی با بیان اینکه موزه فرهنگ و تاریخ و آشنایی با گذشته می تواند نقطه ابتدای گفت و گو با نسل جوان باشد گفت: با گذشت زمان در ارتباط با جوانترها دچار گسست نسلی شده ایم که بقاید بخشی از گفت و گو با نسل جوان را از همین موزه شروع کنیم که بدانند دنیا فقط فضای مجازی نیست و انفاس زیادی از همین شهر و همین دبیرستان رشد کرده اند و منشأ اثر بودند.

گفتنی است موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان مقارن با سالگرد تاسیس دبیرستان ماندگار دکتر علی شریعتی ناحیه۲ زنجان  در اولین گام  با احصا، شناسایی و نمایش اسناد تصویری و نوشتاری و وسایل آزمایشگاه و کتب درسی با ۱۳۶ اثر  در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱ در دبیرستان ماندگار شریعتی افتتاح گردید .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست