• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۲۵
  • شناسه خبر: 29323

افزایش ۸ درصدی بیماران دیالیزی در زنجان/ انجام یازده پیوند کلیه در استان طی شش ماه امسال

نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۸ درصدی بیماران دیالیزی هستیم که اکثراً از قشر جوانان است.در حال حاضر ۴۳۸ بیمار دیالیزی در سطح استان در سه مرکز زنجان و شش مرکز شهرستان این انجمن تحت درمان دیالیز هستند، و از این تعداد ۲۳۰ ...

به‌ گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ؛ محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان اظهار کرد: امیرسالار غریبه، کم سن و سال‌ترین بیمار دیالیزی استان زنجان با دریافت کلیه از جسد به زندگی برگشت. وی متولد ۱۳۸۵ بوده که از سه سال پیش به دلیل مشکلات کلیوی به اجبار وارد چرخه دردناک دیالیز شد.

طهماسبی گفت: در سال‌جاری نسبت به سال گذشته آمار پیوند افزایش داشته است و پیوند کوچک‌ترین بیمار دیالیزی، یازدهمین مورد پیوند کلیه در استان طی شش ماه امسال است.

طهماسبی با باشاره به افزایش هزینه پاداش چند صد میلیون تومانی اهداء‌کنندگان زنده و تامین هزینه این مبلغ توسط بیمار دیالیزی گفت: با افزایش فرهنگ‌سازی در خصوص اهدای عضو در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشم‌گیر پیوند کلیه از جسد در استان هستیم. اهدای عضو فرصتی دوباره برای تجدید زندگی افراد دیالیزی است که باید در این زمینه اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود تا شاهد افزایش اهدای عضو پس از مرگ مغزی باشیم.

طهماسبی با اشاره به افزایش هزینه آزمایشات پیش از پیوند و هزینه پاداش کلیه گفت: همراهی و همکاری خیرین در این زمینه می‌تواند موجب رهایی بسیاری از بیماران واجد شرایط پیوند از چرخه دردناک دیالیز شود.

وی گفت: در حال حاضر ۴۳۸ بیمار دیالیزی در سطح استان در سه مرکز زنجان و شش مرکز شهرستان این انجمن تحت درمان دیالیز هستند، و از این تعداد ۲۳۰ نفر آقا و ۲۰۸ نفر خانم است که درصد بالای مبتلایان از ناحیه دیابت و فشار خون است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه طی شش ماهه امسال‌ ۸۹ نفر بیمار دیالیزی در این انجمن پرونده تشکیل داده‌اند، یادآور شد: متأسفانه نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۸ درصدی بیماران دیالیزی هستیم که اکثراً از قشر جوانان است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: از ۲۱۵۰ بیمار دیالیزی، مراقبتی و پیوند کلیه دارای پرونده در انجمن کلیوی زنجان تعداد ۱۶۵۰ نفر تاکنون با هماهنگی انجمن کلیوی و با حمایت مردمی با مراقبت و پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج و به چرخه زندگی برگشته‌اند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست