• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۲۶
  • شناسه خبر: 29286

فعالیت بیش از یک هزار و۲۵۰ کارگاه مسگری در زنجان

بیش از یک هزار و ۲۵۰ کارگاه مسگری اعم از کارگاه های بزرگ و کوچک در زنجان فعال هستند که بیش از هشت هزار تن مس در استان تولید می کنند.

سعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: صنعت مس استان زنجان بیش از هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد و اکنون بیش از یک هزار و ۲۵۰ کارگاه مسگری اعم از کارگاه های بزرگ و کوچک در زنجان فعال هستند که بیش از هشت هزار تن مس در استان تولید می کنند.

صفوی گفت:مس یکی از شناخته شده‌ترین محصولات صنایع دستی استان است که به صورت سنتی تولید می شود و این یک امتیاز برای مس زنجان است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری استان زنجان با بیان اینکه فروش مس در تمام کارگاه های بزرگ مسگری در زنجان با برندهای ثبت شده صورت می گیرد گفت: از ۳۰۰ رشته حدود ۵۰ رشته صنایع دستی در حوزه فلزات است و زنجان در تولید صنایع دستی فلزی رتبه اول را دارد.

صفوی با اشاره به لزوم فعال شدن معادن مس برای حل مشکل مسگران زنجانی گفت: مهم ترین موضوع در افزایش بهره وری وجود واحدهای فرآوری مس است که نبود آن تولید را سخت تر می کند.

وی گفت: بیش از سه هزار نفر در صنعت مسگری مشغول هستند و نسبت به سالهای ۹۵و ۹۶ که اوج صنعت مس در زنجان بود امروز وضعیت فروش پایین تر است اما خوشبختانه صنعت مس و مسگری در استان زنجان پس از سال‌ها احیا شده است. در دهه های گذشته صنعت مس استان دچار افول شده بود ولی امروز توانسته جایگاه خود را تثبیت کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست