• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۰۴
  • شناسه خبر: 29432

آمار یکسانی از کمبود معلم در کشور نداریم/دانشگاه فرهنگیان زنجان بیش از ظرفیتش دانشجو دارد

تقاضای معلم از طرف آموزش و پرورش داده می شود و ما تا کنون در جذب دانشجو قصوری نداشته ایم. امسال کل کلاسها و خوابگاههای دانشگاه فرهنگیان بیش از ظرفیتشان دانشجو دارند. در پردیس دختران، دانشجویان از اتاقهای ۱۴ نفره در خوابگ ...

کمال اجاقلو رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: برای پذیرش دانشجوی جدید کمبود فضای آموزشی و خوابگاه داریم و کسی هم کمکی نمی کند. براساس فضای خودمان دانشجو می خواهیم که همیشه کمتر از آنچه نیاز داریم محقق شده است. دلیلش هم این است که وزارتخانه تعداد دانشجوی تخصیصی را تعیین می کند و براساس آیتم ها و شاخص هایی نیروی معلم در نظر می گیرد.

اجاقلو گفت: تقاضای معلم از طرف آموزش و پرورش داده می شود و ما تا کنون در جذب دانشجو قصوری نداشته ایم. امسال کل کلاسها و خوابگاههای دانشگاه فرهنگیان بیش از ظرفیتشان دانشجو دارند.

وی افزود: درحالت استاندارد خوابگاه پردیس پسران کمتر از ۳۰۰ نفر جا دارد در حالی که ۳۹۷ نفر در آن ساکن هستند و خوابگاه دختران نیز۲۴۰ نفره است ولی ۳۰۷ نفر در ان ساکن هستند. در پردیس دختران دانشجویان از اتاقهای ۱۴ نفره در خوابگاه استفاده می کنند که شرایط سختی برای دانشجویان است .

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه در زنجان همکاری بین سازمانها را کمتر می بینیم گفت: در استانهای دیگر با هماهنگی آموزش و پروررش فضای آموزشی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می گیرد. در حالی که اینجا ساختمانی که از سالها پیش متعلق به آموزش و پرورش هست نیز در اختیار دیگران است و به خودش برگردانده نشده است.

وی با اشاره به اینکه پردیس دختران دانشگاه فرهنگیان سالن ورزشی ندارد گفت: تامین هزینه ساختمان و فضای خصوصی هم از توان ما خارج است و همین که درتامین غذا به مشکل برنخوریم خیلی اتفاق بزرگی است .

اوجاقلو با بیان اینکه امسال درهر پردیس حدود ۱۳۰ نفر پذیرش دانشجو داشته ایم گفت: در کل کشور ۲۴ هزار دانشجوی پیوسته گرفته می شود و این کمبود در همه کشور توزیع می شود که از این میزان همین تعداد به زنجان می رسد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان گفت: در خصوص کمبود معلم در کشور آمار یکسانی نداریم و از نماینده مجلس تا سایر مسئولین هرکدام آمار متفاوت ارائه می دهند و این مشکل جدی ما در برنامه ریزی برای جذب معلم است بطوریکه امسال هم خودش را نشان داد و علاوه بر سرباز معلم و حق التدریس و نیروهای نهضت و مهارت آموز برای جبران کمبود معلم، بازنشستگان هم به کار گرفته شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست