• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۱۹
  • شناسه خبر: 29632

اجرای طرح ملی” نذر آب ۵” در روستاهای خلیفه قشلاق و قره ولی شهرستان خدابنده

اجرای طرح ملی" نذر آب ۵" توسط جمعیت هلال احمر استان زنجان در ۲ روستای قره ولی و خلیفه قشلاق شهر گرماب از مناطق کم برخوردار و خشکسال شهرستان خدابنده است، آغاز شد. در این طرح ۲ دستگاه تصفیه آب صنعتی ۱۰ هزار لیتری همراه ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید قاسم موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در آیین افتتاح طرح “نذر آب ۵ ” در روستای خلیفه قشلاق اظهارکرد: اجرای طرح ملی” نذر آب ۵” در روستاهای خلیفه قشلاق و قره ولی شهرستان خدابنده در قالب پروژه های آبرسانی، معیشتی – حمایتی، توزیع لوازم التحریر، اقلام بهداشتی و ارائه خدمات درمانی رایگان و فعالیت های فرهنگی و آموزشی با حضور رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور آغاز شد.

موسوی گفت: امسال اجرای این طرح توسط جمعیت هلال احمر استان زنجان در ۲ روستای قره ولی و خلیفه قشلاق شهر گرماب که از مناطق کم برخوردار و خشکسال شهرستان خدابنده است، آغاز شد که در این طرح ۲ دستگاه تصفیه آب صنعتی ۱۰ هزار لیتری همراه با تانکر های آب در این روستاها نصب شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه برای این ۲ دستگاه تصفیه آب آشامیدنی نصب شده در روستای قره ولی و خلیفه قشلاق پنج میلیارد ریال هزینه شده است گفت: لوله کشی آب آشامیدنی برای آبرسانی به ساکنان در روستای خلیفه قشلاق تا درب منازل انجام شده و این پروژه ها با مشارکت اجتماعی شرکت آب و فاضلاب استان، روستاییان و خیرین در روستاهای خلیفه قشلاق و قره ولی محقق شده است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب شیرین کن برای استفاده اهالی روستاها فراهم شده است گفت: برای اجرای طرح “نذر آب ۵ “در استان زنجان بیش از ۱۰ میلیارد ریال از محل کمک های خیرین و مشارکت های اجتماعی مردم تامین شده است.

موسوی اضافه کرد: سالجاری و در پنجمین سال اجرای نذر آب ۵ این طرح در روستاهای متاثر از خشکسالی استان زنجان اجرا شد که در سال های گذشته این خدمات در روستاهای محروم و کم برخوردار استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ارائه شده بود.

گفتنی است ؛روستای قره ولی با ۱۰۵ خانوار و ۳۵۰ نفر جمعیت، خلیفه قشلاق نیز با ۱۰۷ خانوار و ۳۰۰ نفر جمعیت به ترتیب در ۱۶۰ و ۱۸۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان واقع شده اند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست