• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۲۵
  • شناسه خبر: 29760

بهره‌برداری از دهکده کشاورزی در زنجان به عنوان چهل و نهمین پارک علم و فناوری کشور

۱۰ دهکده فناوری امسال در کشور به بهره برداری می‌رسد که هفتمین آن در زنجان به مساحت هفت هکتار است.تا پایان سال ۱۳ دهکده فناوری در حوزه کشاورزی به بهره برداری می‌رسد و با اعطای مجوز فعالیت به دو پارک دیگر در کشور، ۵۱ پارک ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید ولدان رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در مراسم امضای تفاهم نامه تاسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی زنجان با اشاره به رتبه خوب ایران در تولید علم گفت: در سال میلادی جاری، کشورمان در تولید علم در رتبه ۱۵ قرار دارد و در شاخص نوآوری در جهان رتبه ۵۳ است که این نشان از فاصله زیاد در نوآوری و تبدیل علم به محصول است.

ولدان با بیان اینکه مطالعات زیادی در خصوص فاصله تولید با نوآوری در کشور انجام شده و دلیل عمده این موضوع نبود نظام نوآوری و اولویت‌های پژوهش و فناوری تعریف نشده در کشور را است گفت: دلیل اینکه اولویت‌ها را به درستی تعریف نمی‌کنیم این است که بخشی از علوم تولیدی ما علم نافعه نیست. طی این سال‌ها عملا اساتید و محققان ما با تبدیل علم به محصول و فرایند نوآوری آن آشنا نبودند،با وجود توسعه زیست‌بوم‌های فناوری و نوآوری کماکان در عرصه‌هایی که بشود ذیل زیست‌بوم از آنها یاد کرد، کمبود داریم.

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰مجوز ایجاد پارک علم و فناوری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی دریافت شد و این چهل و نهمین پارک علم و فناوری کشور است، افزود: با اعطای مجوز فعالیت به دو پارک دیگر در کشور، ۵۱ پارک علم و فناوری در کشور خواهیم داشت.

ولدان با بیان اینکه ۱۰ دهکده فناوری امسال در کشور به بهره برداری می‌رسد که هفتمین آن در زنجان به مساحت هفت هکتار است گفت: در هر استان حداقل ۲۰ هکتار زمین به دهکده فناوری اختصاص یافته که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در ۶ استان دیگر هم به بهره برداری می‌رسد، بنابراین تا پایان سال ۱۳ دهکده فناوری در حوزه کشاورزی به بهره برداری می‌رسد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست