• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۲۷
  • شناسه خبر: 29770

افزایش بودجه و لیست بیماری های صعب العلاج

به دنبال تصویب قانون بیماری‌های سخت و صعب‌الاعلاج بودجه خوبی بر این امر اختصاص یافته است و لیست بیماری‌های صعب‌العلاج افزایش یافته و میزان تعرفه و کمکی که برای بیماران مختلف صعب‌الاعلاج خواهد بود بالاتر از سقف قبلی رف ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در آئین سی و هشتمین سالروز تأسیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان اظهار کرد: اگر بخواهیم سلامت به معنای واقعی راه خود را پیدا کند چاره‌ای جز رجوع به بخش‌های خارج از حوزه سلامت رسمی نخواهد داشت. طبق آمار جهانی در کشور‌های پیشرفته حداکثر ۲۵ درصد سلامت در اختیار حوزه سلامت دولت آن کشور قرار دارد و ۷۵ درصد سلامت مبنا و ماحصل فعالیت و کارکرد‌های ارگان‌های دیگر و بخش‌های غیر دولتی است.

بختیاری گفت: یکی از جاهایی که در تاریخ بشری در حوزه‌های سلامت نقش آفرین بوده‌اند خیریه ها هستند که به عنوان ساختار‌های مردم نهاد می توانند خارج از چهارچوب‌های قانونی وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان یکی از موفق ترین خیریه ها در کل کشور است گفت: پایه‌های اصلی این انجمن با همت بالای خیران و اعتماد مردم به رئیس انجمن خیریه کلیوی شکل گرفته است.

بختیاری گفت: به دنبال تصویب قانون بیماری‌های سخت و صعب‌الاعلاج بودجه خوبی بر این امر اختصاص یافته است و لیست بیماری‌های صعب‌العلاج افزایش یافته و میزان تعرفه و کمکی که برای بیماران مختلف صعب‌الاعلاج خواهد بود بالاتر از سقف قبلی رفته است . با این وجود ۵ درصد نیز در اختیار صندوق قرار داده شد تا در اختیار بیماران صعب‌العلاجی که در لیست قرار ندارند اما نیاز به کمک دولت دارند، قرار گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست