• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۰۱
  • شناسه خبر: 29821

۳درصد بودجه شهرداری باید به ورزش اختصاص یابد

براساس ماده ۶۸قانون شهرداری ها، باید سه درصد بودجه شهرداری به ورزش اختصاص یابد که میتواند بودجه خوبی باشد و حداقل درصدی از مطالبات و نیازهای ورزشی مردم را پوشش دهد.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» انسیه ابوبصیری رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان در نشست خبری با اشاره به گستره وسیع خدمات شهری و عمرانی در مدیریت شهری اظهار کرد: بررسی کمبودها و معضلات اجتماعی و ارائه راه حلهای آن و نظارت بر مراکز فرهنگی و اجتماعی شهر مهم ترین وظیفه این کمیسیون است.

ابوبصیر گفت:سیاستهای فرهنگی شهرداری را شورای شهر ریل گذاری میکند،لذا به بازوهای کمکی اعم از کمیته های بانوان و نام گذاری و همکاری و مساعدت شهروندان و سازمانهای مردم نهاد نیاز دارد.

وی افزود: رویکرد ما در مدیریت شهری و کمیسیون فرهنگی این است که نگاه کلی و فراگیر و عمومی نمیتواند یک نگاه مساعد و مناسبی در مدیریت شهری باشد لذا تقسیم شهر به محله های متعدد میتواند موثر باشد.

ابوبصیر گفت: در همین راستا در دیدار با اهالی محلات با عنوان” الکمیز”  مسائل و کمبودهای مختلف شهر به تفکیک محلات احصاء شد و  پیشنهادها و راهکارهایی از جانب خودشان هم ارائه میشد. بیش از ۴۰جلسه در مساجد و مکان های دیگر در خدمت مردم بودیم و مسایل مختلف را از مردم شنیدیم و ارائه راه حل و اقدام و عمل و ارجاع به نهاد مربوطه صورت میگرفت.
انسیه ابوبصیر با بیان اینکه رویکرد دیگر کمیسیون فرهنگی شورای شهر، توسعه سرانه فضاهای فرهنگی و اجتماعی زنجان است گفت: زیرساختها و باشگاه ها و سراهای محله در این حوزه بسیار ضعیف است که البته این موضوع در بودجه سال آینده شهرداری درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بودجه سازمان فرهنگی شهرداری سال گذشته ۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود گفت: از این مبلغ هم نزدیک به ۷ میلیارد هزینه شده و تقریبا تمام شده است ضمن اینکه دو متمم ۴و ۲میلیاردی هم برای بودجه این سازمان داشتیم.
ابوبصیر گفت: قرار نیست فقط شهرداری متولی مسائل فرهنگی شهر باشد. در همین راستا با هم افزایی و تعامل با سازمانهای دیگر با سازمانهایی که میتوانند در این حوزه هم افزایی و تعامل داشته باشند ازجمله ورزش و جوانان و اداره ارشاد و سازمان تبلیغات و امور کتابخانه ها تفاهم هایی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان بااشاره به لزوم شناسایی و معرفی چهره و مفاخر شهر زنجان به شهروندان گفت: این چهره ها به عنوان شناسنامه زنجان هستند و در این خصوص خیلی کم کاری شده است و برای کمیسون بسیار مهم است که این چهره ها به ویژه به جوانان معرفی شوند چون هویت شهر با همین ها تعریف میشود.
وی در خصوص نهضت اشتغالزایی نیز گفت: صرفا چشم دوختن به فعالیتهای شهرداری نمیتواند کارساز باشد و قرار شده هر مسجد محله به عنوان قرارگاه فرهنگی و اجتماعی و معیشتی و اقتصادی درنظر گرفته شود و به جای بسته های معیشتی راه اندازی کارگاه ها و پلتفرمهایی که بتوانتد از طریق آن درآمدزایی کنند درحال اجرا و تقویت است.

ابوبصیر همچنین با بیان اینکه سازمان فرهنگی شهرداری در حال حاضر حتی یک ریال بدهی هم ندارد گفت: اگر بودجه فرهنگی را حداقل ده برابری نبینیم تقریبا هیچ کاری نکرده ایم .

وی افزود: برنامه فرهنگی فقط برنامه های مناسبتی نیست، این برنامه فرهنگی نیست. برنامه های بلند مدت در فرهنگسازی جواب می دهد نه کوتاه مدت و مقطعی.
ابوبصیر تاکید کرد:طبق ماده ۶۸قانون شهرداری ها باید سه درصد بودجه شهرداری به ورزش اختصاص یابد که میتواند بودجه خوبی باشد و حداقل درصدی از مطالبات و نیازهای ورزشی مردم را پوشش دهد و میتواند بیشترین رضایتمندی را در این حوزه از مردم داشته باشد.

وی همچنین افزود: از هرچیزی که بتواند شهروندان را البته در چارچوبهای اسلامی شاد کند استقبال میکنیم و برگزاری کنسرت موسیقی فقط یک بخش کوچک از برنامه های فرهنگی است.

ابوبصیر با بیان اینکه اگر نتوانیم در حوزه فرهنگی اجتماعی و در سلامت جامعه هزینه کنیم باید در آسیب های اجتماعی چندین برابر هزینه کنیم گفت: یکی از ساحتهای سلامت جامعه اجرای مستمر و مدون برنامه های فرهنگی و اختصاصا ورزشی است که باید در این مورد هزینه کنیم. در حالیکه این بودجه ۹ میلیاردی اگر در ورزش هزینه شود بسیاری از آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد و بی انگیزگی را رفع خواهد کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست