• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۰۱
  • شناسه خبر: 29825

مدت اجاره دکه ها و کانکس ها از یک سال به سه سال افزایش یافت/ دستگاه های خدمت رسان در حفاری ها حفاظت از آسفالت را لحاظ کنند

در گذشته اجاره کانکس ها و دکه ها به صورت یک ساله انجام می گرفت و به دلیل مشخص نبودن قرارداد کانکس ها در شورای پنجم ساماندهی کانکس ها مطرح شد. با ورود جدی شورای ششم همه قراردادها بررسی شد و اجاره کانکس ها سه ساله تمدید و ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید ناصحی مقدم رئیس شورای شهر زنجان در شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت شهدای بسیج اظهار کرد: نام شهدای بسیجی با نام انقلاب اسلامی عجین شده است و اگر بخواهیم جمهوری اسلامی و انقلاب را تعریف کنیم یک رکن آن بسیج و بسیجی است.
ناصحی مقدم گفت: سال ۵۸ که حضرت امام دستور تشکیل بسیج با نام بسیج مستضعفان را داد تصور این بود که این ساختار و تشکیلات برای همان اوایل انقلاب کارایی خواهد داشت چون شرایط طوری بود که عملا انتظام در جامعه نبود و این مجموعه به خوبی انجام وظیفه کرد. اما به ایام جنگ تحمیلی که رسیدیم تصور میشد که این موضوع به عهده نیروهای نظامی مثل ارتش است ولی بسیج خیلی زود جای خود را در جنگ پیدا کرد و همه متوجه شدند که گردانندگان جنگ بسیجیان هستند و وقتی قطعنامه هم تصویب شد تصور این بود که جنگ که تمام شد کار بسیج هم تمام شده و کشور برمیگردد به روال عادی و معمولی و نیازی به این تشکیلات نخواهد بود، اما امام در سال ۶۷پیامی دادند که از آنروز تا سالهای سال وظیفه نظام و مردم را نسبت به این مجموعه مشخص کرد.

ناصحی مقدم با اشاره به تعاریف امام راحل از بسیج گفت: امام تشکیل بسیج را از برکات جلیه خداوند و مکتب شاهدان و شهیدان و لشکر مخلص خدا معرفی کردند و تا امروز و در این شرایط کشورتنها نیرویی که میتواند در مقابل این بحرانها از انقلاب و نظام دفاع کند بسیجیان هستند.

وی با اشاره به فعالیتهای شهرداری در سطح شهر نیزگفت: با توجه به فصل کاری کم کم نهضت آسفالت رو به خاتمه است و عملیات بزرگی که در شش ماهه گذشته شاهد آن بودیم روبه اتمام است و وارد مرحله دیگری از پروژه های شهر میشویم از جمله پروژه سبزه میدان که پیشرفت مطلوبی دارد و در اولین فرصت فاز اول آن افتتاح میشود.

وی افزود: معبر پادگان باافتتاح رسمی وارد چرخه ترافیک شهر خواهد شد که بار ترافیکی زیادی از شهر را زیر پوشش خود دارد.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه به فصل سرد سال نزدیک میشویم و با توجه به حجم آسفالت ریزی انجام شده گفت: دغدغه شورا و شهرداری هم حفاظت و صیانت از همین آسفالت است که در این راستا از محلولهای ضد یخ و یخ شکن استفاده خواهد شد که تخریب آسفالت به حداقل برسد.

وی افزود: علاوه بر این از دستگاه های خدمات رسان که حفاری میکنند این درخواست را داریم که این موضوع را لحاظ کنند و حفاری ها تا حد امکان برنامه ریزی شده و در زمانبندی مناسب انجام شود که کمترین آسیب و حداقل تخریب را داشته باشیم.

مرادلو عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته اجاره کانکس ها و دکه ها به صورت یک ساله انجام می گرفت گفت: به دلیل مشخص نبودن قرارداد کانکس ها در شورای پنجم ساماندهی کانکس ها مطرح شد.
وی ادامه داد: با ورود جدی شورای ششم همه قراردادها بررسی شد و اجاره کانکس ها سه ساله تمدید و مقرر شد تا با ارزیابی ماهیانه مفاد قرارداد نظارت لازم صورت گیرد.

مرادلو گفت: پیشنهاد مذکور مشروط بر این بود که تمدید اجاره‌ها شامل قراردادهای جدید باشد و شامل قراردادهای قبلی نشود ضمن اینکه صلاحیت مستاجران هم ابتدا از دستگاه‌های مربوطه استعلام خواهد شد و هم در سال دوم قرارداد، ارزیابی خواهد شد و قیمت‌های افزایش در این قراردادها برای سال‌های دوم و سوم نیز لحاظ خواهد شد.

ابوالقاسم احمدی، معاون مالی و اقتصادی شهردار زنجان نیز با بیان اینکه تمام حساب‌های شهرداری که بعد از آغاز به کار شورای ششم، افتتاح شده با اخذ مجوز از شورا بوده است، گفت: شهرداری زنجان ۹۳ فقره حساب بانکی از گذشته دارد که بدون تایید شورا بوده که با تاکید بازرسی کل استان، تمام این حساب‌ها بررسی و به تایید شورای اسلامی شهر زنجان رسید.

وی افزود: بیش از ۱۰ فقره حساب شهرداری نیز نیاز به ادامه کار نبود که بسته شدند و اکنون با تایید ۹۳ فقره حساب مذکور هیچ شماره حسابی بودن تایید شورای شهر زنجان وجود ندارد.

احمدی با اشاره به افزایش ۱۱۸ درصدی بودجه سال جاری شهرداری زنجان نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در سال جاری تاکنون فقط حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه از محل فروش دارایی‌ها محقق شده و کمتر به سراغ فروش اموال و دارایی‌ها رفته‌ایم.

وی در خصوص ساماندهی بازارچه اصغریه (چهارراه امیرکبیر) خاطرنشان کرد: ۵٫۵ دانگ این بازارچه متعلق به شهرداری زنجان است که با پیگیری‌های لازم قرار شد نیم دانگ دیگر نیز به تملک شهرداری درآید که در این صورت می‌توانیم قواعد جدیدی برای این بازارچه اِعمال کنیم تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست