• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۰۱
  • شناسه خبر: 29839

کمبود سرانه‌ خدماتی در سکونتگاههای غیررسمی زنجان

در سکونتگاهها استان زنجان کمبود سرانه خدماتی داریم که اداره کل راه و شهرسازی استان کمبود سرانه ها را احصاء و به دستگاههای متولی اعلام کرده است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی عباسی رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان اظهار کرد: در حدود  یک هزار و ۲۰۰ هکتار محلات هدف بازآفرینی در استان زنجان وجود دارد که از این مقدار ۷۵۰ هکتار معادل نزدیک ۶۳ درصد سهم شهر زنجان است.
عباسی گفت: شهر زنجان دارای  هشت سکونتگاه غیررسمی است اسـت، گفت: همچنین دو  سکونتگاه در شهرستان ابهر و یک  سکونتگاه در شهرستان قیدار وجود دارد.
وی افزود: برای توانمند سازی سکونتگاهها تعریف پروژه‌های محرک توسعه در محلات هدف، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ساکنین و دست اندرکاران حوزه بازآفرینی انجام می شود. 
رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان، در خصوص منطقه کوی فلسطین نیز گفت: در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان دستور ساماندهی این محله داده شد که در این راستا کارگزار انتخاب شده است و برای کوی فاطمیه نیز که جزء سکونتگاههای غیر رسمی است برنامه ساماندهی در مرحله برنامه ریزی است.
وی با تاکید بر اینکه مطالعه سرانه  های خدماتی در سکونتگاهها توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام گرفته است، گفت: در این راستا کمبود سرانه‌های خدماتی در بخش‌های مختلف احصا شده است. این سرانه‌ها در بخش‌های «آموزشی»، «تجاری و خدماتی»، «بهداشتی و درمانی»، «فرهنگی و مذهبی»، «ورزشی»، «جهان گردی و پذیرایی»، «اداری و انتظامی»، «حمل و نقل،انبار و پارکینگ»، «تاسیسات و تجهیزات شهری»، «صنایع و کار گاه» و «فضای سبز» در سکونتگاهها احصاء شده است. 
وی افزود: این سرانه‌های خدماتی با سرانه‌های استاندارد تطبیق داده شده و در نتیجه کمبود سرانه ها در این سکونتگاهها به دست آمده است. 
رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان، با بیان اینکه در این سکونتگاهها کمبود سرانه خدماتی داریم، افزود: اداره  کل راه و شهرسازی استان زنجان کمبود سرانه‌ها در بخش‌های مختلف را به دستگاه‌های متولی اعلام کرده است. 
وی از برگزاری دوره‌های توانمند سازی برای ساکنین این سکونتگاهها با محوریت اشتغالزایی خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی برای ساکنین این محلات از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی برگزار می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست