• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۰۱
  • شناسه خبر: 29829

۱۰۰هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه استان زنجان زیر کشت گیاه «گلرنگ» می رود/ ارتقاء ۱۰۰درصدی درآمد موقوفات استان زنجان در سال ۱۴۰۰

با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و آورده ۵۰۰ میلیون تومانی ، ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه در سطح استان زنجان زیر کشت گیاه گلرنگ می رود.هدف کلی ما افزایش درآمد موقوفات با استفاده از دانش روز و بکارگیری متخصصان امر در هر ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف استان زنجان درجمع خبرنگاران بااظهار کرد: با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و آورده ۵۰۰ میلیون تومانی ، ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه در سطح استان زنجان زیر کشت گیاه گلرنگ می رود.

کرمی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان و ادارات تابعه شهرستانی با استفاده از محور قرار دادن ارتقای بهره وری، رویکرد تولید محور و ارتقای درآمد را در پیش گرفته اند گفت: هدف کلی ما افزایش درآمد موقوفات با استفاده از دانش روز و بکارگیری متخصصان امر در هر رشته است که نهایتا باید منجر به ارتقاء بهره وری گردد.

وی افزود: کشت گلرنگ پس از تحقیق و بررسی بعنوان کشت نمونه در نظر گرفته شد که در صورت تامین اهداف برنامه ریزی شده، برنامه ارتقای سطح زیر کشت را مد نظر داریم و با توجه به استفاده ها و محصولات جانبی مختلف این گیاه از جمله فروش بذر، روغن کشی، صنایع غذایی، صنایع شیمایی و رنگسازی، درآمد این گیاه منحصر به یک مورد نیست.

حجت الاسلام کرمی گفت: انتظار داریم در این کشت، آورده بخش خصوصی در یک دوره ۶ ماهه، بطور کامل از محل فروش محصول برگشت داده شده و علاوه بر آن سود قابل قبولی نیز متناسب با میزان سرایه گذاری، نصیب سرمایه گذار و موقوفات زیر کشت گردد.

مدیرکل اوقاف استان زنجان با بیان اینکه هرگونه درآمد و سود حاصل از محل موقوفات در اسرع وقت به حساب مخصوص همان موقوفه در «سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه »سازمان اوقاف واریز می شود گفت: در مرحله بعد با نظارت مراجع بالادستی سازمان اوقاف از جمله اداره تحقیق و اداره بازرسی، صرف نیات ذکر شده واقف در وقف نامه می گردد.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ درآمد کلی اوقاف بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل تر ۱۰۰ درصد ارتقا یافت و از این مقدار ۲۴ میلیارد تومان صرف اجرای نیات واقفین از جمله کمک ها و مساعدت مختلف به اقشار و خانواده های کم درآمد ، دانش اموزان و دانشجویان ، دارو و درمان، اهدای سبد کالا و کمک های نقدی و اجرای عزاداری و اطعام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شد و مابقی نیز صرف هزینه های حفظ و نگهداری موقوفات و بقاع متبرکه و هزینه های جاری آنها شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست