• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۰۶
  • شناسه خبر: 29874

۵۶درصد واحدهای روستایی در استان زنجان مقاوم سازی شده است/ در ساخت و ساز منازل روستایی ازمصالح کم دوام و نامرغوب استفاده نمی‌شود

از مجموع ۹۲هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۶درصد یعنی ۵۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم سازی شده است و به هیچ وجه مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده نمی‌شود.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان  در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تامین مسکن روستائیان در راستای تثبیت و ماندگاری جمعیت روستایی اظهار کرد: در سال جاری ۱۵۴  فقره کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی  به میزان  ۱۴میلیارد ریال  از سوی حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن استان پرداخت شده است.
رضا خواجه ای گفت: تعداد كل واحدهای مسکونی شهرهای زیر ۲۵  هزار نفر۲۵ هزار و ۵۰۶ واحد است که تعداد ۱۰هزار ۷۸۴ واحد از تسهیلات بهسازی و مسکن مهر مقاوم سازی شده است.
وی افزود: از مجموع ۹۲هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۶درصد یعنی ۵۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم سازی شده است و کیفیت ساخت واحدهای ساختمانی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده نمی‌شود.
خواجه ای  نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی را از اهداف اصلی بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: مهندسان نقش و مسئولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند. 
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان  از فعالیت ۱۳۴ ناظر نظام فنی روستایی در این استان جهت نظارت بر  ساخت و ساز های روستایی خبر داد و افزود: هم اکنون  ۲۵دفتر فنی و مهندسی نیز جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست