• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۰۹
  • شناسه خبر: 29950

دستگاه های اجرایی مکلفند ۲۰درصد از سالن های خود را برای مراسم ازدواج دراختیارجوانان قرار دهند/ ثبت۴ هزار و ۳۳۴ ازدواج در۷ ماهه سالجاری در زنجان

براساس قانون دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند ۲۰ درصد از فضای سالن‌ها، تالار، مکان‌های ورزشی و فرهنگی را برای برگزاری مراسم ازدواج به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار دهند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار کرد: باتوجه به تأکیدات ریاست جمهوری مبنی بر شکل دهی کمیته سامان ازدواج در شهرستان ها به ریاست فرمانداران ، مقدمات کار فراهم شده و ابلاغ خواهد شد.

بازرگان با بیان اینکه طبق قانون دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند ۲۰ درصد از فضای سالن‌ها، تالار، مکان‌های ورزشی و فرهنگی را برای برگزاری مراسم ازدواج به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار دهند گفت:باید سامانه ای توسط فرمانداران تهیه شود که اماکن و مراکز برای اطلاع رسانی این موضوع در اختیار زوجین قرار گیرد .

وی افزود: این موضوع مستلزم این است شیوه نامه ای توسط معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شود که فعلا این شیده نامه ابلاغ نشده است.

بازرگان با اشاره به اینکه در ۴ شهرستان زنجان، خرمدره ، خدابنده و ایجرود جلسات کمیته سامان ازدواج صورت گرفته و مصوبات آن به دبیرخانه ارسال شده است گفت: متأسّفانه برخی از شهرستان ها ، کمیته سامان ازدواج را فعال نکرد ه اند که انتظار می‌رود فرمانداران در تشکیل این کمیته اقدام کنند .

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی جوانان مبنی بر نظارت بر تسهیلات ازدواج به زوجین افزود: پیش از این تسهیلات ازدواج ۴۸ درصد پرداخت شده بود که امروز به پرداخت تسهیلات ۶۱ درصدی رسیده ایم و رتبه چهارم کشور هستیم ولی همچنان انتظار از سوی زوجین وجود دارد تا فرایند تسهیلات زودتر اتفاق بیفتد .

جواد بازرگان گفت: تا پایان مهر ماه از ۱۳ هزار و ۳۳۰ متقاضی ۸ هزار و ۸۶ مورد اعطای تسهیلات پرداخت شده است و ۱۱ هزار و ۵۷۳ نفر متقاضی نیز پرونده ناقص دارند و طبق آمار ۶۱ درصد پرداخت تسهیلات صورت گرفته است .

بازرگان با اشاره به پرداخت تسهیلات فرزند آوری نیز بگفت : از ۱۹ هزار و ۴۰۹ ثبت نام صورت گرفته ، پرداختی ۷ هزار و ۵۱۰ مورد بوده که ۳۹ درصد محقق شده است .

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهد افرود : ۳۶۷ هزار جوان در استان وجود دارد و طی ۷ ماهه نخست سالجاری ۴ هزار و ۳۳۴ ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست