• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۱۹
  • شناسه خبر: 30007

فن آور داریم ولی خریدار فناوری نداریم/ اعتبار پارک فناوری زنجان باید حداقل سه برابر افزایش داشته باشد

فناوری همیشه به فن بازار منجر نمی شود و در زنجان کمتر شاهد فن بازار هستیم درواقع فن آور داریم ولی خریدار فناوری نداریم و بیشتر در استانهای بزرگ این امر ملموس است. با برگزاری تنها چند نمایشگاه در چند استان بزرگ می توان ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی آذر پیوند رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور در نمایشگاه های متعدد شرکت کننده را فرسوده می کند و در حال حاضر تعداد نمایشگاه ها زیاد و خروجی کمتر است.بازدید کننده ها در شهرهای کوچک معمولا خریدار فناور نیستند و این باعث مستهلک شدن شرکت کننده می شود.

آذرپیوند با بیان اینکه فن آور داریم ولی خریدار فناوری نداریم افزود: فناوری همیشه فن بازار را منجر نمی شود و در زنجان کمتر شاهد فن بازار هستیم و بیشتر در استانهای بزرگ این امر ملموس است. با برگزاری تنها چند نمایشگاه در چند استان بزرگ می توانیم خروجی خوبی را از نمایشگاه های فناوری شاهد باشیم.

آذر پیوند با اشاره به کمبود اعتبار پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: اعتبار پارک فناوری زنجان باید حداقل سه برابر افزایش داشته باشد. ما آخرین پارک هستیم و سیستم بودجه ریزی سنتی است. پارک گیلان با ۲۰ سال سابقه ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دارد و استان زنجان با ۶ سال سابقه تنها ۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک زنجان یک متر مربع فضا برای خودش ندارد گفت: باید ۳۰ درصد بودجه پارک به شرکت های دانش بنیان اختصاص پیدا کند و با این اقدام پارک زنجان قادر به پرداخت یک سوم حقوق پرسنل هم نخواهد بود. در حال حاضر نیروی انسانی ترمیم شده است و ۹۹ شرکت دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری استان هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست