• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۲۳
  • شناسه خبر: 30090

۳۳ میلیارد تومان هزینه برفروبی زمستانه امسال است/برف فقط زحمت و دردسر نیست/ اجرای جشنواره های برفی در زمستان

باخرید و اجاره ماشین آلات جدید مجموعاً ۱۷۹ دستگاه ماشین آلات برفروبی در زمستان خواهیم داشت. ۳۳ میلیارد تومان هزینه برفروبی زمستانه امسال است که ۵ میلیارد برای تعمیر و نوسازی ماشین آلات و ۲۰ میلیارد تومان برای خرید ماش ...

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: 
باتوجه به ضرورت تامین رفاه شهروندان در تمامی فصول سال، عملیات زمستانی امسال با جدیت ویژه ای از تابستان شروع شد و در نهایت برنامه ریزی طوری صورت گرفت که با احصاء تمامی موارد محمتل سعی شد صرف و صلاح شهرداری در کنار اطمینان دهی به انجام به موقع عملیات زمستانی لحاظ شود. 

فیروزفر گفت: مذاکره با بخش خصوصی طوری انجام شد و تامین و اجاره ماشین آلات طوری صورت گرفت که ضمن حصول اطمینان از تامین ماشین آلات، تامبن اموال شهرداری هم محفوظ باشد وحیف و میلی صورت نگیرد. 

وی با بیان اینکه سه مرحله در عملیات زمستاتی داریم گفت: مرحله اول تمهیدات قبل از بارش است که باید برنامه ریزی میکردیم. خرید و اجاره ماشین آلات و خرید شن و نمک و راه اندازی کارخانه تولید محلول یخ زدا که امسال از آن بهره برداری می کنیم .
شهردار زنجان گفت: مرحله بعدی اقدامات حین بارش است که با پیش بینی و رصد به موقع شرایط جوی، تقریباً نیم ساعت قبل ازبارش شروع خواهد شد و با محلول پاشی به معابرسعی خواهد شد که هم میزان مصرف نمک در معابر را به حداقل برسانیم و هم از چسبندگی لایه برفی به زمین جلوگیری کنیم که عملیات برف روبی تسهیل شود.
وی اقدامات بعد از بارش را مرحله سوم عملیات زمستانی عنوان کرد و گفت: بعد از برفروبی و نمک پاشی مرحله سوم برف برداری و پاک کردن معابر از شن است که معابر جلوه بدی نداشته باشد.
شهردار زنجان افزود: نمک پاشی و برف برداری و برفروبی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از معابر را در اقدامات خواهیم داشت .

وی در خصوص ماشین آلاتی که برای عملیات زمستانی خریداری شده است نیز گفت: آخرین بار در سال ۸۵ ماشین آلات برای شهرداری خریداری شده است که امسال برای تکمیل تجهیزات زمستانی ۷ دستگاه نمک پاش مکانیزه به پنج ماشین نمک پاش قبلی اضافه شده و مجموعاً ۱۲ ماشین نمک پاش در حال حاضر آماده به کار هستند. همچنین علاوه بر ۷ دستگاه مینی لودر موجود ۶ دستگاه هم خریداری شد و با خرید ۴ تیغه برفروبی با تیغه های موجود از قبل ۱۷ دستگاه تیغه برفروبی داریم و ضمن اینکه ماشین برف خور تا کنون نداشتیم و برای این کار از بیل استفاده می شد که در جمع اوری برف ها تسریع خواهد شد.
وی افزود: با ۱۰دستگاه گریدر ملکی و اجاره ای ، ۸۲ دستگاه خاور و ۱۰ دستگاه لودر، ۲۵ دستگاه تانکر، ۷ دستگاه کامیون ۶ چرخ ملکی و اجاره ای مجموعاً ۱۷۹ دستگاه ماشین آلات برفروبی در زمستان را خواهیم داشت .

وی با بیان اینکه ۳۳ میلیارد تومان هزینه برفروبی زمستانه امسال است گفت: ۵ میلیارد برای تعمیر و نوسازی ماشین آلات و ۲۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات جدید و ۸ میلیارد هم سقف هزینه ماشین آلات استیجاری است که با توجه به کارکرد پرداخت خواهد شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه تجهیزات بحران برای عملیات زمستان نداشتیم گفت: ۱۰ میلیارد تومان هم برای تهیه دستگاه تصفیه آب،نانوایی سیار، سوله های بحران با تجهیزات گرمایشی و آشپزخانه سیار هزینه شده و آماده کمک به مدریت بحران در استان خواهیم بود.
علیرضا فیروفر با بیان اینکه ۱۲هزار تن نمک درانبارها و متناسب با نیاز هر منطقه دپو شده است گفت: ۵۰ هزار کیسه ماسه نمک هم تهیه و در مخازن انبار شده است و شهروندان می توانند از آن استفاده کنند و در وسایط نقلیه خود به همراه داشته باشند.

وی افزود: این مخازن در ۱۴۴ نقطه از شهر پیش بینی شده است و بعضی از این مخازن در نقاط حساس از جمله سرازیری ها و سربالایی ها و پل ها تعبیه شده است .

شهدار زنجان با بیان اینکه ۸۹۴ نفر نیرو در شهرداری برای عملیات و دخالت مستقیم در عملیات زمستانه ساماندهی شده اند و درحالت آماده باش کامل هستند گفت: درمواقع بحرانی نیز تا ۲۵۰۰ نفر افزایش خواهند داشت.

وی افزود: ۹۱ نقطه در شهر به عنوان نقاط حساس شناسایی شده اند و ۴۹ نفر مستقر در این نقاط حضور خواهند داشت و با استفاده از سن و نمک اقدامات لازم در محل را انجام خواهند داد.
شهردار زنجان گفت: عملیات برفروبی نیز از نقاط و معابر منتهی به مدارس و مساجد و مارکز درمانی و پلها و معابر با شیب زیاد و خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی انجام خواهد شد.
وی همچنین گفت: حدود ۷۷ نقطه در شهر به عنوان نقاط مهم آبگرفتگی احصا شد که عملیات مروبط به آنها برخی موارد انجام شد و تعدادی نیز هم سال آینده انجام خواهد شد.

فیروزفر با اشاره به اینکه اجرای برنامه های فرهنگی در زمستان نیز گفتن: قرار نیست برف فقط سرما و زحمت و آسیب داشته باشد و د ر همین راستا در جهت تغییر در ذائقه مردم و لذت بردن از زمستان جشنواره های برفی و زمستانی برپا خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه شعار پویش زمستان امسال”صد دست صدا ندارد ” است گفت: هرچقدر هم که ما آماده ابشیم بدون همکاری مردم موفق نخواهیم بود. برای همین همکاری مردم در برفروبی و حتی تکاندن درختان پس از بارش و همکاری با عومال شهرداری در تسریع عملیات زمستانی را ضروری شمرد.

وی همچنین از مردم خواست در هنگام بارش از پارک کردن خودرو در معابربه دلیل اینکه عملیات برفروبی را مختل می کند خودداری کنند و همچنین برف پشت بام منازل را بویژه بعد از برفروبی در معابر تخلیه نکنند چون امکان برگشت به آن محل برای برفروبی دوباره وجود ندارد و همچننی شهروندان در مواقع بارندگی زباله ها را معابر قرارندهند چون نیورهای شهرداری برای برفروبی آماده می شود و جمع آوری زباله ها بعد از برفروبی انجام میشود.
 وی در خصوص ترافیک شهر زنجان نیز گفت: متاسفانه شهر بد ساخته شده است و عرض معابر خیلی کم است و هم شبکه شریانی شهر خییل بد ایجاد شده است . چاره ای نداریم جز اینکه به فکر رینگ دوم در مرکز شهر باشیم . وگرنه شهر از ترافیک نجات پیدا نخواهد کرد. در حال اصلاح رینگ اول شهر هستیم و برنامه ریزی برای ایجاد چهار پل شروع شده است و پس تکمیل و تصویب طرح مطالعاتی طرح جامع ترافیک شهر ترافیک هسته مرکزی شهرنیز حل خواهد شد.

وی در پایان نیز گفت: افکاری در اطراف خود می بینم که با توجه به اینکه انگیزه من خدمت به مردم است آنهارا نادیده می گیرم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست