• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۲۴
  • شناسه خبر: 30139

معبر پادگان افتتاح شد

معبر پادگان (بزرگراه شهید سلیمانی) با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح وجانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی افتتاح شد و زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مراشم افتااح معبر پادگان زنجان (معبر داخل و شرق پادگان) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، و امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

علیرضا فیروفر شهردار زنجان در این مراسم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری معبر پادگان بود که از امروز با نام بزرگراه سردار سلیمانی است با همکاری تیپ دو زرهی و شورای شهر، امروز با پشت سر گذاشتن مشکلات متعددی که در مسیر تکمیل این پروژه وجود داشت به طور رسمی افتتاح و زیر بار ترافیک می رود.

فیروزفر با بیان اینکه آنچه در توان داشتیم در انجام وظایف مفروض خود انجام دادیم گفت: این پروژه به طول ۹۵۹ متر و عرض ۵۰ متر است که تا سال گذشته ۵۰ درصد آن انجام شده بود و امسال ۵۰ درصد دیگر آن تکمیل و آماده بهره برداری شد.

وی افزود: تعهدات شهرداری در این پروژه حدوداً۷۰میلیارد تومان بود، به علاوه انجام اقداماتی که شهرداری از بابت انجام برخی کارهای تعهد شده در داخل پادگان داشت از جمله ساختمانهای تعهد شده و معبر سردرب جدید و خود سردرب و تمام تهعدات دیگر که ملزم به آن بودیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه اگر چنین پروژه ای بخواهد با پرداخت هزینه تملک اجرا شود هزینه بسیار بالایی خواهد داشت گفت: بحث های تملکی هم از محل ارزش افزوده زمینهای تغییر کاربری شده جبران شد .

وی افزود: با افتتاح رسمی این معبر و بلافاصله بعد از تردد از این معبر، به شدت از ترافیک ۲۲بهمن که یک شریان حیاتی است و در مقاطعی از تقاطع هایش همیشه ترافیک سنگین داشتیم حل شد و برنامه این است که این روانسازی ترافیک را در داخل شهر داشته باشیم .

شهردار زنجان گفت: سال گشته سعی کردیم با احصاء مطالبات مردم تقریباً توانستیم پاسخگوی قسمت اعظم مطالبات مردم باشیم و در هیچکدام از این اقدامات منتی بر مردم نیست و انجام وظیفه و تکلیف است که شبانه روز تلاش کردند که این معبر به پایان برسد.

استاندار زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه بخشی از مشکلات ما در جمهوری اسلامی نقاط ناکارآمدی است که با یک انرژی و تشخیص مناسب قابل رفع است و عدم انجام آن سرمایه اجتماعی و اعتماد اجتماعی را از بین میبرد و باعث نارضایتی مردم می شود .

افشارچی گفت: یکی از آن نقاط، پروژه هایی است که به دلایل مختلف عقب مانده و اجرا نشده است. یکی از این پروژه ها معبر پادگان بود که ۱۲ سال پیش کلید خورده است در حالی که نهایتا دوسال برای اجرای آن کافی بود و همین موضوعات باعث از دست دادن سرمایه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه خوب است فرهنگ تقدیر از مسئولین گذشته نهادینه شود گفت: طبق گفته شهردار ۵۰ درصد پروژه سال گذشته انجام شده بود که باید از همه مسئولین قبلی تشکر کرد.

افشارچی با بیان اینکه اگر پشتبانی و هماهنگی در تیم های متفاوت شهرداری و ارتش و سایر دستگاهها نبود این پروژه تمام نمی شد گفت: پیشانی رشد و تعالی استان عمران شهری است و پروژه های شهری هستند که نشان می دهند پیشرفت و حرکت در شهر وجود دارد.

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس نیز با بیان اینکه در تمامی مسائل باید افقهای دورتر را ببنیم گفت: شهر زنجان ترافیک دارد و با افتتاح این طرح، بخشی از ترافیک کمربندی شمالی به اینجا منتقل میشود .

وی افزود: در حال برنامه ریزی برای ایجاد کمربندی جدیدی به اندازه ۲۵کیلومتر از عوارضی تهران تا عوارضی تبریز هستیم.

مصطفی طاهری گفت: نصف جمعیت استان حدود ۶۰۰۰ نفر در شهر زنجان ساکن اند که جمعیت زیادی است . حتما باید افق های دورتر را ببینیم و حتما پروژه ها طوری انجام شود که هزینه های خودش را دربیاورد.

وی با بیان اینکه اگر منتظر بودجه های معمولی دولتی و درآمدهای شهرداری باشیم قطعا کفاف حجم پروژه هایی که برای شهر زنجان نیاز است را نخواهد داد گفت: با این منابع نمیشود از پس هزینه ها برآمد و پروژه ها باید طوری تعریف شود که هر پروژه بتواند هزینه خود را تامین کند و این برای شهری مثل زنجان شدنی است.

طاهری گفت: ما دنبال این هستیم که علاوه بر آرامش ظاهری که در شهر ایجاد میشود در زمینه اشتغال هم کارهای جدی انجام شود. از جمله این پیگیری ها، ایجاد صنایع پاک است که همین دو هفته قبل توافق بزرگترین آزمایشگاه صنعت برق را داشتیم که فارغ التحصیلان حوزه آی تی و برق به کار گرفته می شوند و سعی خواهد شد که وضعیت استان را در این زمینه ها ارتقا دهیم. ضمن اینکه در تمامی برنامه ها و اقدامات آینده را ببینیم و فقط امروز را نببینیم.

حجت الاسلام پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز در این مراسم گفت : بنای مقام معظم رهبری از همان ابتدا بر این بود که اراضی مربوط به پادگان ها تا جایی که امکان دارد و به ماهیت نیروهای مسلح ضرری وارد نمیشود به خارج ازشهر منتقل شود که یکی از آنها پادگان تیپ دو زنجان است که سال ۸۵ دستور آن صادر شد.

وی با بیان اینکه در نیروهای مسلح فرد نمی تواند تصمیم بگیرد گفت: فرمانده کل قوا باید اجازه هرگونه اقدامی را صادر کند. لذا مشکلات مربوط به این پروژه و پروژه های دیگر به هیچ وجه مربوط به نیروهای ارتش نبوده و باید سلسله مراتب رعایت میشد.

حجت الاسلام پورخاقان با بیان اینکه نیروهای مسلح در خدمت مردم و پشتوانه امن برای مردم هستند گفت:این اقدامات باقیات الصالحاتی است برای مسئولینی که به هر طریقی در این پروژه دست داشته اند.

وی افزود: اگر امروز دشمن نیروهای مسلح را میکوبد به این دلیل است که نیروهای مسلح از ارکان امنیت در جامعه هستند.

حجت الاسلام پورخاقان با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه معضل اتوبان ۲۲ بهمن حل می شود گفت: هر تصادفی که کمتر اتفاق بیفتد باقیات الصالحاتی برای درست اندرکاران این پروژه خواهد بود و کسانی که در این پروژه تاثیر گذار بودند صدقه جاریه ای برای انها خواهد ماند.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش هم در این مراسم با بیان اینکه هرچه در نیروهای مسلح اتفاق میافتد به امر رهبر معظم انقلاب است گفت: همه تلاش ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی این است که بتواند گرهی از مشکلات مردم باز کند.

امیر نعمتی با بیان اینکه تیپ۲۱۶ زنجان یادآور شهید مخبر است گفت: دور میفرستیم به روح چنین سربازانی که در دامان ملت پرورش پیدا کردند.

وی افزود: معبر شرق به غرب کشور از زنجان می‌گذرد و این معبر گذرگاهی استراتژیک برای جمهوری اسلامی است است و اهمیت استراتژیک دارد و تیپ۲۱۶ زنجان اولین تبپ زرهی است که در این معبر قرار گرفت و اولین تیپ زرهی نزدیک معبر شمالغرب است.

جانشین نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه وجود همکاران ما در استانها در روزهای معمولی، عادی به نظر می رسد و وجود ما برای این است که آن روزهای ناامنی اتفاق نیفتد گفت: ولی اتفافات و بلایای طبیعی که اتفاق میفتد آن موقع هست که حضور نیروهای ارتش را احساس میکنند.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی گفت: بهترین زمان زندگی ما آنجاست بتوانیم به جمهوری اسلامی خدمت کنیم وبه مردم استان قول میدهیم که ما سربازان ولایت در تمام شرایط جان خود را برای دفاع از وطن خواهیم گذاشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست