• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۳۰
  • شناسه خبر: 29651

منعی برای حضور بانوان در هیئت امنای مساجد وجود ندارد

به لحاظ قانونی هم منعی برای حضور بانوان در هیئت امنای مساجد وجود ندارد و در حال حاضر نیز بانوان در هیئت امنای برخی بقاع متبرکه حضور و در مدیریت برخی مساجد نیز مشارکت دارند.

حجت الاسلام مختار کرمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در خصوص حضور بانوان در هیئت امنا و همچنین شورای سیاست گذاری مساجد اظهار کرد: خوشبختانه بانوان در مساجد ما فعال هستند و اتفاقا شورای سیاست گذاری به دنبال این هست که از بانوان در این مجموعه باشند .

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه به لحاظ قانونی هم منعی برای حضور بانوان در هیئت امنای مساجد وجود ندارد گفت: در حال حاضر نیز بانوان در هیئت امنای برخی بقاع متبرکه حضور و در مدیریت برخی مساجد نیز مشارکت دارند.

کرمی گفت: حدود ۲۰ مسجد و بقاع متبرکه بانوان در مدیریت آنها مشارکت دارند از جمله امامزاده ام البنین سلمان کندی نز اخیراً دو حکم برای بانوان صادر شده است در امامزاده سید ابراهیم نیز کارکنان خانم در اداره امور دخالت دارند.

کرمی گفت: واقعیت این است که در موضوع تامین امکانات لازم برای قسمت بانوان مساجد و در بحث حضور خواهران در هیئت امنای مساجد غفلت کرده ایم در حالی که بالای ۶۰ درصد جماعت مساجد را زنان تشکیل می دهند .اما عمدتا مساجد استان در قسمت خواهران نمازگزار امکانات را فراهم کرده است .

وی با اشاره به اینکه دریک هزار و ۴۵۷ مسجد استان بانوان از فضای مسجد برای برگزاری کلاسها و کارگاه های اموزشی استفاده می کنند گفت: چندین کارگاه توسط مبلغین حوزه علمیه در امامزاده سید ابراهیم برگزار می شود ضمن اینکه کلاسهای مختلف و موسسات قرانی و کارگاه های مهارتی و اموزشی بانوان از ظرفیت مساجد استفاده می کنند.

وی افزود: شرایط مساجد و امکانات در خور شأن بانوان برایشان فراهم نبوده که این موضوع هم همراهی هیئت امنای مساجد را میخواهد و هم در جلسات کمییته اجرایی حتما پیگیری خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست