• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۰۴
  • شناسه خبر: 30307

استان زنجان با ۱۸ مخاطره روبرو است/ زلزله، سیل و رانش زمین از مهم ترین مخاطرات استان

۵۶ مخاطره در کشور شناسایی و ابلاغ شده است و دراستان زنجان نیز ۱۸ مخاطره شناسایی شده است که جز اولویت های مدیریت بحران استان است. زلزله، سیل ، رانش زمین و با ادامه روند فعلی برداشتهای غیر متعارف آب نشست زمین و کولاک و حو ...

صفی اله کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در آستانه ۵ دی روز روز ایمنی و کاهش اثرات بلای طبیعی اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله بم اقدامات جدی در کشور راستای فرهنگسازی و مقاوم سازی و ایمن سازی دربرابر زلزله صورت گرفت.

کرامتی با اشاره به شناسایی و ابلاغ ۵۶ مخاطره در کشور گفت: دراستان زنجان نیز ۱۸ مخاطره شناسایی شده است که جز اولویت های مدیریت بحران استان است.

وی افزود: زلزله، سیل، رانش زمین و با ادامه روند فعلی برداشتهای غیر متعارف آب نشست زمین و کولاک و حوادث جاده ای از مهم ترین مخاطره های استان زنجان است .

مدیر کل بحران استان زنجان با بیان اینکه در مورد زلزله مهم ترین اقدام مقاوم سازی مسکن شهری و روستایی است که در این خصوص همکاری مردم حرف اول را می زند گفت: در شهرها همه بناهایی که آیین نامه ۲۸۰۰ را رعایت کرده اند مقاوم محسوب میشوند.

وی گفت: از سال ۷۰ این شرایط لحاظ شد و در حال حاضر آمار دقیقی از ساختمان های مسکونی غیرمقاوم در شهر نداریم ولی تمام بافت فرسوده نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارند که محل نگرانی است .

کرامتی در خصوص فرهنگ سازی و آموزش اقدامات لازم در زمان زلزله نیز گفت: مانور زلزله در تمامی مدارس استان اجرا شد و دراکثر مدارس نحوه مواجهه و اقدام در زمان زلزله آموزش داده شده است .

وی در خصوص اثربخشی و اطمینان از موثر بودن آموزش ها نیز گفت: این موضوع بستگی به توجه و تمرکز مردم در زمان وقع حادثه دارد. وظیفه ما آموزش و اطلاع رسانی است، ولی اینکه چقدر مردم در زمان حادثه به ویژه سیل و زلزله نکات ایمنی را رعایت می کنند بستگی به خودشان دارد. مثلا در همین زلزله سرپل ذهاب نیز مشاهده کردیم که اکثر کسانی که در محل بودند در زمان حادثه اقدام به فرار به جای پناه گرفتن کرده بودند که باعث میشود در راه پله وآسانسور با خطرات جدی مواجه شوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست