• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۰۵
  • شناسه خبر: 30330

اداره شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر بدون کمک دولت آسان نیست

با توجه به بودجه ریزی و تدوین برنامه هفتم توسعه لازم است سهم مناطق خودمان را از کشور طلب کنیم و اینطور نیست که بتوانیم شهر را فقط با اتکا به اعتبارات شهری و عوارض دریافتی اداره کنیم . اداره شهرهایی که بالای ۵۰۰هزار نفر ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» شصت و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با نیم ساعت تاخیر به دلیل تاخیر چهار نفر از اعضا آغاز شد.

مجید ناصحی مقدم رئیس شورای شهر زنجان ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در آغاز جلسه، با ارائه گزارشی از سفر اعضای شورا و دیدار با اعضای شورای شهر و شهرداری مشهد گفت: طی این سفر چند بازدید با هدف آشنایی بیشتر با دستاوردهای دیگر شهرها و انتقال تجربیات و همفکری و مشورت در خصوص انجام پروژه های شهری صورت گرفت.

ناصحی مقدم گفت: باتوجه به اینکه شهر مشهد یکی از شهرهای پیشگام در هوشمندسازی است، جلسه ای در خصوص آشنایی با تجربیات شهر مشهد در هوشمندسازی خدمات شهری برگزار شد که رد زنجان نیز بسترها فراهم شده است و در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد .

وی افزود: بازدید دیگر از مرکز کنترل ترافیک مشهد بود که در این خصوص تجربیات خوبی حاصل شد و با مقایسه با شرایط ترافیکی زنجان نقاطی که نیاز به ترمیم و تجدید نظر دارند احصا شد .

ناصحی مقدم همچنین با بیان اینکه با بازدید از برخی تفرجگاه ها و پارکهای مشهد تجربیات شهرداری مشهد در ایجاد و توسعه تفرجگاه ها به گونه ای که در شأن مردم زنجانباشد مورد توجه قرار گرفت گفت: از این جهت خجل هستیم که پارکها و تفرجگاه های ما پاسخگوی نیاز مردم زنجان نیست و امیدواریم سال آینده بتوانیم در این مسیر گام برداریم .

وی در خصوص بازیافت و مدیریت پسماند نیز گفت: از کارخانه بازیافت پسماند نیز بازدیدی انجام شد و تجربیات خوبی بود که البته بعضی وقتها آنچه شنیده میشود با انچه از نزدیک دیده می شود متفاوت است و وقتی مقایسه ای اتفاق می افتد درست نیست که فقط نقاط ضعف خودمان را ببینیم . درمورد هوشمندسازی و کنترل ترافیک هم می توانیم در زنجام بهتر این عمل کنیم و خیلی راحت می توانیم فاصله مان را با شهرهای دیگر کم کنیم که مقداری همت شهرداری را می طلبد.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به برگزاری مجمع شهرهای مراکز استان در اهواز گفت: لازم است در این خصوص هماهنکی هایی با دیکر شهرها داشته باشیم .ضمن اینکه هرچقدر بتوانیم با شهرهای دیگر همفکری کنیم با توجه به تجربیات و برنامه های شهر های دیگر میتوانیم زودتر به نقطه موثر در مدیریت شهری برسیم .

ناصحی مقدم با اشاره به برگزاری جلساتی در مراکز استانها در هرماه گفت: با توجه به بودجه ریزی و تدوین برنامه هفتم توسعه لازم است سهم مناطق خودمان را از کشور طلب کنیم و اینطور نیست که بتوانیم شهر را فقط با اتکا به اعتبارات شهری و عوارض دریافتی اداره کنیم . اداره شهرهایی که بالای ۵۰۰هزار نفر هستند بدون کمک دولت سخت خواهد بود و باید این مساعدتها در حق شهرها انجام بگیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست