• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۰۵
  • شناسه خبر: 30336

افزایش اتوبوسهای دانشگاه زنجان به ۱۰ دستگاه

در جلسه رسمی و علنی شورای شهر نامه شهرداری زنجان مبنی بر افزایش اتوبوسهای دانشگاه زنجان به ده دستگاه بررسی و تایید شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان نامه شهرداری زنجان مبنی بر تایید افزایش اتوبوسهای دانشگاه زنجان از ۴ دستگاه به ۱۰ دستگاه برای سرویس دانشجویان دانشگاه زنجان با رعایت شرایط مصوبه قبلی با ۵۰درصد تخفیف تعرفه بررسی و مصوب شد که البته با اما و اگر برخی اعضای شورا همراه بود.

سعید نجفی گفت: در شرایطی که باید حداقل ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر فعال باشد تعداد آنها زیر ۱۰۰ دستگاه است و می شود گفت وضعیت حمل و نقل عمومی شهر اصلا خوب نیست و حتی بحرانی است و در این شرایط افزایش اتوبوسهای دانشگاه زنجان به ده دستگاه منطقی نیست.در این خصوص از سوی شهرداری قول مساعدت و اقدام در راستای ترمیم ناوگان حمل و نقل عمومی شهر داده شد که در اولین فرصت ۱۲ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل زنجان ملحق خواهد شد.

انسیه ابوبصیری نیز گفت: وضعیت حمل و نقل عمومی شهر در شرایط بحرانی است و اعتراضهای نسبت به کمبود اتوبوس و ضعف اتوبوسرانی بسیار شنیده می شود در این شرایط اختصاص ده دستگاه اتوبوس به دانشگاه زنجان چه ضرورتی دارد؟ ضمن اینکه قبل از اینکه این نامه اینجا مصوب شود از سوی شهرداری چندماهی است که عملی شده است.

داود حسنی عضودیگر شورای شهر نیز گفت: باید میزان تردد به دانشگاه را هم در نظر بگیریم که آیا برای رفت و امد در این مسیر تسهیلی ایجاد کرده ایم یا نه ؟ به هرحال جمعیت زیادی هر روز به دانشگاه رفت و آمد می کنند.درست است که سایر بخش های شهر هم دچار مشکل هستند ولی بهتر است با کمی فشار بر شهرداری امکان افزایش اتوبوس های درون شهری را بیشتر فراهم کنیم به جای آنکه دانشگاه را محروم کنیم .

احمدی معاون شهردار در پاسخ گفت: همه استخضار دارند که ۴۱ دستگاه اتوبوس و ۳۶ دستگاه مینی بوس و ۲۵ دستگاه ون در سال جدید اعتبارش واریز شده و ۱۲ دستگاه اتوبوسهای جدید چهارشنبه رونمایی و وارد خط می شوند. وقتی اینگونه مطرح میشود که وقتی شهرداری به دانشگاه زنجان خدمات می دهد داخل شهر از این خدمات محروم می شوند، باید بگویم اینگونه نیست . ما یک مشکل اساسی در خطوط شهری داریم که در حال مطالعه است. اتوبوسهای داخل شهری را همه مشاهده کرده اند که در برخی خطوط بیش از ۴ یا ۵ مسافر جابجا نمی شود. اتوبوسهایی که به سمت دانشگاه حرکت می کنند را هم بازدید کنند . آیا آن دانشجویان شهروند این شهر هستند یا خیر ؟ بالاخره اگر تکلیف هم باشد از لحاظ جمعیت باید این اولویت را در نظر بگیریم.

حسین حمزه لوء پاک عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز در خصوص تعرفه اعلام شده گفت: کرایه اتوبوس روزانه حدود ۲میلیون و ۳۰۰ است و نرخ از این بابت تعیین شده است . وقتی که به شکل عمده روزانه ۱۳ ساعت یکی اتوبوس را در اختیار قرار می دهید با این حساب این تعرفه روزانه ۲میلیون و ۳۰۰ می شود که زیاد هم بالا نیست. در حال حاضر روزانه ۸۵۰ هزار تومان برای یارانه اتوبوسهای شهری درنظر گرفته ایم و قطعا هم استهلاک داخل شهر بیشتر از بیرون شهر است . این پیشنهاد تعرفه ۵۰درصد در لایحه قبلی از این بابت بود که سال بعد افزایش آن مشخص شود وگرنه ۵۰درصد تعرفه از یارانه ای که به اتوبوسها می دهیم بیشتر است یعنی روزانه بالای ۳۰۰ هزار تومان همین ۵۰درصدش بیشتر است . از این بابت این ۸ دستگاه در دانشگاه کار می کند که بالاخره دانشگاه چه با شهرداری قرارداد ببندد و چه با بخش خصوصی، با اتوبوسهای شهر زنجان میخواهد قرارداد منعقد کند. قیمتی که شرکتها در مزایده داده بودند یک میلیون و پانصد هزار تومان بود .یعنی همین اتوبوسهایی که ما قراردادمان با آنها تمام شده ۸۵۰ تومانِ شهرداری را رد و با یک میلیون و پانصد دانشگاه کار می کردند که شهرداری یک پیش دستی انجام داد .ضمن اینکه از خطوط شهرداری این ۸ دستگاه کم نمی شود . اگر اتوبوسهایی را خود شهرداری اختصاص نمی داد در واقع از اتوبوسهای بخش خصوصی کم می شد و قطعا بعد از آن این ۶۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی با ۸۵۰ هزار تومان یارانه شهرداری کار نمی کردند و مجبور بودیم یارانه را دوبرابر کنیم .

در نهایت با توضبحات ارائه شده این نامه تایید شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست