• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۰۷
  • شناسه خبر: 30372

۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور زنجان زن هستند/ ثبت‌نام گروهی در دانشگاه پیام نور استان زنجان/حذف واحدهای ایجرود و صائین قلعه از دفترچه انتخاب رشته

حدود ۵۴۰۰ دانشجو در دانشگاه پیام نور استان زنجان در حال تحصیل هستند که ۳۰ درصد آنها مرد و ۷۰ درصد دانشجویان زن هستند.به دلیل استقبال کم داوطلبان، جذب دانشجو در واحد های ایجرود و صائین قلعه از دفترچه انتخاب رشته حذف شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»رویا کرمی رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در نشست خبری اظهار کرد: دانشگاه پیام نور استان زنجان ۹ مرکز و واحد دارد که در  شهرستان‌های قیدار، ابهر، زنجان، خرمدره، صائین قلعه، ایجرود، ماهنشان و طارم مستقر هستند.

کرمی گفت: رویکرد آموزش ترکیبی پیام نور دلیل استقبال شاغلین برای تحصیل در این دانشگاه است و دانشگاه پیام نور یک دانشگاه مردمی است که به دنبال برقراری عدالت آموزشی در کشور است چون باور داریم امکان آموزش باید در تمامی مناطق توزیع شود.

وی افزود: با توجه به مسئله محوری در رویکرد دانشگاه پیام نور ، بروز رسانی رشته های درسی را در دستور کار داریم و در تلاش هستیم تا رشته‌هایی که نیاز روز جامعه است را در دانشگاه ارائه دهیم همچنین با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه منبع محور است سعی در بروز رسانی رشته ها داریم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه منابع دانشگاه پیام نور منابع بومی شده است، افزود: اگر منابع داخلی و بومی نشود آن علم نمی تواند مشکلات ما را حل کند. زمانی رویکرد دانشگاه پیام نور رفع اشکال بود اما اکنون رویکرد دانشگاه پیام نور حل مسئله است و در کلاس مبانی تدریس می شود و بعد از آن اشکالات دانشجویان رفع می شود.

کرمی با تاکید بر ارتباط صنعت با دانشگاه، گفت: در این راستا خانه شکوفایی خلاقیت در دانشگاه پیام نور افتتاح و دانشجویان به عنوان دستیار فناور به شرکت‌های دانش بنیان جهت انجام فعالیت معرفی می شوند.

وی گفت:امکان ثبت نام در دانشگاه پیام نور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد و داوطلبان می‌توانند تا ۱۰ دی ماه جهت ثبت نام به دانشگاه پیام نور مراجعه کنند.همچنین امکان ثبت نام گروهی داوطلبان در دانشگاه پیام نور وجود دارد و اگر تعدادی از داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور به صورت گروهی از یکی از دستگاه ها به ما معرفی شوند برنامه های درسی و مواد درسی بر اساس نیاز آن دستگاه تعریف می‌شود و در ثبت نام گروهی برنامه کلاسی بر اساس زمان دانشجو تنظیم می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد : حضور در کلاس های کارگاهی در دانشگاه پیام نور زنجان الزامی است .

رویا کرمی در خصوص عدم جذب دانشجو در دو واحد ایجرود و صائین قلعه نیز گفت: به دلیل استقبال کم دانشجویان، جذب دانشجو در این دو واحد از طرف وزارت علوم مسدود شده و از دفترچه انتخاب رشته حذف شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور زنجان با بیان اینکه دانشگاه پیام نور زنجان ۵۰ عضوهیئت علمی دارد از اضافه ضدن یک عضو هیئت علمی دیگر به این دانشگاه خبرداد.

هرمز رحمتان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود ۵۴۰۰ دانشجو در دانشگاه پیام نور استان زنجان در حال تحصیل هستند گفت: ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور زنجان مرد و ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور زنجان زن هستند.

وی گفت: تحصیلات تکمیلی در مراکز زنجان و ابهر دایر است در تلاش هستیم در سایر مراکز و واحدها نیز امکان تحصیل در مقطع ارشد و دکتری فراهم شود.

وی با بیان اینکه رشته شیمی و ادبیات تا مقطع دکتری در دانشگاه پیام نور زنجان تدریس می شود گفت: در واحد ابهر نیز رشته شیمی در تمامی گرایش ها و زمین شناسی تا مقطع دکتری در دانشگاه پیام نور ابهر تدریس می‌شود و در تلاش هستیم تا رشته های حقوق و روانشناسی در مقطع ارشد را برای دانشگاه پیام نور زنجان اضافه کنیم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور زنجان گفت: جذب مدرس تمام وقت در دانشگاه پیام نور نداریم و مدرسین مدعو این دانشگاه ارزیابی می شوند و در صورت نداشتن توانمندی لازم با اساتید دیگر جایگزین می شوند.

رحمتان افزود: در رشته‌های روانشناسی، حقوق، حسابداری، مدیریت، علوم تربیتی، تربیت بدنی، زبان، آی تی، مهندسی کامپیوتر، زیست و شیمی بیشترین دانشجو را داریم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست