• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۰۸
  • شناسه خبر: 30385

مبلغین طرح امین در مدارس رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند

مبلغین طرح امین هیچگونه رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند و تحت پشتیبانی حوزه های علمیه و غالباً به صورت جهادی در مدارس فعالیت می کنند.

حسین میرزایی معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: حدود ۸۱۱ نمازخانه مستقل و چندمنظوره و کلاسی در مدارس استان وجود دارد.

میرزایی گفت: برخی مدارس دو نوبته هستند که در احصاء نمازخانه ها یک نماز خانه محسوب شده اند و در کل از ۸۱۱ نمازخانه ۳۴۰ نمازخانه مستقل و ۲۷۰ نمازخانه کلاسی و چند منظوره هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۴ امام جماعت در مدارس حضور دارند که در سامانه ائمه جماعات ثبت شده اند و حدود ۳۵ همکار رسمی داریم که خودشان روحانی معلم هستند و در قالب معلم و مربی در مدارس فعالیت می کنند.

معاون پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به حضور روحانیان در مدارس تحت عنوان طرح امین نیز گفت: طی تفاهم نامه ای که بین حوزه و آموزش و پرورش منعقد شد، براساس آن ۲۵۰ روحانی امسال در مدارس استان حضور دارند که بیشتر آنها از مبلغین خانم هستند.

میرزایی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای مبلغین امینی که در مدارس حضور دارند گفت: توسط معاونت تبلیغ حوزه علمیه در خواست می دهند و پس از برگزاری دوره های آموزشی و آزمونهای مرتبط و کسب نمره لازم، تحت نظر دبیرخانه ستاد همکاری ها در مدارس فعالیت می کنند.

وی افزود: مبلغین طرح امین هیچگونه رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند و تحت پشتیبانی حوزه های علمیه و غالباً به صورت جهادی در مدارس فعالیت می کنند. ضمن اینکه در حین کار هم دوره های آموزشی و توانمندسازی هم با همکاری حوزه برای آنها برگزار می شود .

میرزایی با بیان اینکه ۲۵۰ روحانی در طرح امین نهایتا ۲۰۰ مدرسه را پوشش می دهند گفت: براساس سهمیه ای که تعیین شده تعداد مبلغین تعیین میشود که الزامی برای تمامی مدارس نداریم .

حسین میرزایی با بیان اینکه حضور مبلغین امین در مدارس مثبت بوده است گفت: این مبلغین طبق برنامه ای که برای آنها تعریف شده فعالیت می کنند و معمولا رضایت بخش بوده است که البته نیاز به دروه های ضمن خدمت هم احساس میشود که در قالب نشستهای مشترک با حوزه و جلسات با مدیران مدارس برگزار می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست