• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۱۴
  • شناسه خبر: 30496

مشکلی در خصوص تفویض اختیار بهره برداری از دپوی پسماند روی به شورای استان وجود ندارد/آورده حاصل از پسماند روی برای استان تنها انگیزه ما برای شروع بهره برداری است

آورده حاصل از پسماند دپوی روی برای استان، تنها انگیزه‌ ما برای شروع کار بهره برداری از دپوی پسماند روی است. اگر قرار باشد چیزی از آن به استان نرسد دلیلی برای شروع کار و آغاز بهره برداری از آن نداریم . با توجه به اینکه مر ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صمت در نشستی پیرامون ساماندهی و هماهنگی بهره برداری از دپوی پسماند روی در زنجان اظهار کرد: در صورت رعایت قانون، هیچ مشکلی در خصوص بهره‌برداری از دپوی پسماند روی، برای تفویض اختیار به شورای استان با مدیریت استاندار زنجان، وجود ندارد و می‌توان مجوز تصمیم‌گیری در این خصوص را به شورای استان با مدیریت استاندار زنجان واگذار کرد.

محتشمی‌پور گفت: برداشت دپوی پسماند از ۱۵ تا ۳۰ سال به طول می انجامد. ترکیب این دپو به گونه ای است که در چند سال اول، شاید هیچ ارزش اقتصادی ندارد و بنابراین، پیشنهاد جدی من این است که در سریعترین زمان ممکن و با رعایت مسائل فنی کار را شروع کنید.برداشت از دپو اگر به صورت فازبندی باشد نتایج بهتری خواهید گرفت چون با شکستن آن به فازهای کوچکتر و شروع کار، معایب کار نیز در حین اجرا، مشخص و تصمیم برای ادامه کار راحت‌تر است.

وی افزود: اختیارات وزارتخانه کاملا مطابق با قانون معادن است و خارج از قانون معادن اختیاری نداریم و این به این معنی است که براساس قانون معادن موارد و مسائلی به ما تکلیف می شود که در تصمیم‌گیری کلان در خصوص دپو، باید به آن توجه کنیم. .

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه آورده حاصل از پسماند دپوی روی برای استان، تنها انگیزه‌ ما برای شروع کار بهره برداری از دپوی پسماند روی است گفت: وصول آورده ناشی از بهره برداری پسماند روی در زنجان به عنوان اصل قصه برداشت از دپو برای ما حائز اهمیت بسیار است.

افشارچی گفت: در خصوص توان انجام کار و فرایند آن هنوز به قطعیت لازم نرسیده ایم، اما مسئله سوم که برای بنده به عنوان استاندار زنجان می تواند بدترین مسئله در بهره برداری از دپوی پسماند روی باشد، عدم قطعیت در وصول عواید حاصل از آن برای استان است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد چیزی از آن به استان نرسد دلیلی برای شروع کار و آغاز بهره برداری از آن نداریم تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم زنجان نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ سال است که آلودگی های حاصل از آن را تحمل می کنند، باید همه وصولی ناشی از عواید آن به این استان برگردد.

افشارچی افزود: فرآیند کار باید به شکلی باشد که قابل برگشت بوده و اگر استان نتواند عواید آن را وصول کند، قرارداد باید لغو شود.

وی با اشاره به اینکه ما در حال حاضر از همه داشته های خود به عنوان تولید ثروت برای اتمام پروژه های خود استفاده می‌کنیم گفت:وصول عواید آن و صرف توسعه استان باید اصل قصه بهربرداری از دپوی پسماند روی باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست