• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۲۵
  • شناسه خبر: 30708

تصویب هزار میلیارد ریال برای مرمت پروژه میراث جهانی گنبد سلطانیه

هزار میلیارد ریال اعتبار به مدت سه سال، برای پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تصویب شد وبرای شروع فاز اول مرمت این مجموعه، از جمله کف‌سازی معابر پیرامونی گنبد، ساماندهی محوطه و برج و بارو، ۲۰ میلیارد ریال توسط وزارت میرا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید سعید صفوی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته، هزار میلیارد ریال اعتبار به مدت سه سال، برای پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تصویب شد. .

صفوی گفت: برای شروع فاز اول مرمت این مجموعه، از جمله کف‌سازی معابر پیرامونی گنبد، ساماندهی محوطه و برج و بارو، ۲۰ میلیارد ریال توسط وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برای سال اول ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب توسعه گردشگری در زنجان گفت: این ظرفیت باید به سیاست و برنامه‌ای تبدیل شود که بخش‌های مختلف اعم از دولتی و خصوصی آن را اجرا و منافع ملی را تضمین کنند. .

صفوی گفت: شاخص و معیار ما باید بر این مبنا باشد که نحوه فعالیت ما چگونه موجب رونق یک کسب و کار و یا بازدارنده آن می شود و چه کارهایی می‌توان برای فعال سازی ظرفیت های گردشگری استان انجام داد.

گنبد سلطانیه آرامگاه الجایتو و بین سال‌های ۱۳۰۳ تا ۱۳۱۳ میلادی به دستور پادشاه در شهر سلطانیه (پایتخت ایلخانیان) ساخته شد و امروزه از آثار مهم معماری ایرانی و اسلامی است و به عنوان هفتمین اثر جهانی ایران در لیست یونسکو به ثبت رسیده و سومین گنبد بزرگ جهان بعد از کلیسای سانتا ماریا، دل فیوره ایتالیا و مسجد ایاصوفیه ترکیه است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست