• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۲۷
  • شناسه خبر: 30722

تقدیم لایحه بودجه ۲۷۳۰ میلیاردی شهرداری زنجان به شورای شهر/ فازجنوبی سبزه میدان ۱۲ بهمن افتتاح می شود

لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ شهرداری زنجان به مبلغ ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان و با افزایش ۴۸ درصدی نسبت به بودجه سال جاری تقدیم شورای شهر زنجان شد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» شصت و ششمین جلسه رسمی و علمی شورای شهر با دستور کار تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری زنجان آغاز شد .

علیرضا فیروزفر در خصوص لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری گفت: بنابر این است که بتوانیم با توجه تجربه سال جاری کارها را به موقع شروع کنیم و مقدمات کارها که همگی وابسته به تصویب بودجه است به موقع انجام شود و قسمت اصلی تحقق بودجه، تحقق عملیاتی بودجه ها است که امیدواریم با پشتیبانی اعضای شورا در تصویب به موقع بودجه تسریع در انجام کارهارا داشته باشیم .

فیروزفر گفت: با استناد به مفاد مواد ۶۵ و ۶۷ قانون شهرداری ها و براساس دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه ابلاغ شده از طرف وزارت کشور و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین سیاست های ابلاغی شورای شهر، با درنظر گفتن عملکرد سال جاری شهرداری زنجان در ارتقاء سطح درآمد های شهرداری از ۱۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۸۳۰میلیارد تومان که بیش از ۹۸ درصد هم محقق شده و باعنایت به بند د از فصل سوم ضوابط مالی تهیه و تظیم بودجه ، لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری زنجان بالغ بر ۲ هزار و ۷۳۰میلیارد تومان که شامل دو بخش ۲۶۰۰ میلیارد تومان در ردیف های درآمدی و ۱۳۰ میلیارد تومان مربوط به مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی و در حوزه ۱۳۰ میلیارد تومان مطالبات از دستگاه های دولتی ۷۳/۴ میلیارد تومان در ردیف عوارض پروانه های ساختمانی و ۵۶/۶ میلیارد تومان در ردیف درآمدهای ناشی از اجرای تبصره ۳ و ۴ ماده ۱۰۱ پیش بینی شده تقدیم شورای شهر می شود.

وی افزود: از ۲۷۳۰ میلیارد تومان ۳۸درصد یعنی مبلغ ۱۴۰۶/۴ میلیارد تومان به اعتبارات هزینه ای جاری اختصاص پیدا کرده که ۴۲درصد رشد نسبت به سال جاری و ۶۲ درصد به مبلغ ۱۶۸۳/۶میلیارد تومان نیز به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای تعلق گرفته است که این هم نسبت به بودجه سالجاری ۵۶ درصد رشد داشته است .

شهردار زنجان گفت: درکل بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۲ نسبت به سال جاری ۴۹ درصد افزایش نشان می دهد.

فیروزفر در خصوص منابع بودجه پیشنهادی شهرداری نیز گفت: درآمد ناشی از عوارض عمومی ۱۷۶۸/۲ میلیارد و ناشی از عوارض اختصاصی شهرداری ۳۸/۸ میلیارد، خدمات درآمدی موسسات انتفاعی شهرداری ۳۳/۴ میلیارد و درآمد حاصل از وجوه شهرداری ۱۶/۸ میلیارد و کمک های اعطایی دولت و سازمانهای دولتی ۳۵ میلیارد و کمک های اعطایی و دارایی های سرمایه ای ۶۲۲/۶ میلیارد پیش بینی شده است .

وی گفت: درحوزه مصارف هم در ردیف ماموریت کالبدی و شهرسازی ۱۴۵/۲۸ میلیارد، محیط زیست و خدمات شهری ۴۲۸/۰۷ میلیارد و درحوزه ماموریت ایمنی و مدیریت عمران ۱۱۵/۰۹ میلیارد و حمل و نقل ترافیک ۴۸۱/۱۳ میلیارد و خدمات مدیریت ۱۷۰۴/۲۹میلیارد و پرداخت به سایر هزینه ها ۴۰ میلیارد تومان است . بدین ترتیب جمع بودجه پیش بینی شده توسط شهرداری زنجان به مبلغ ۲هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان تقدیم اعضای شورا ی شهر خواهد شد.

شهردار زنجان همچنین از افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه میدان در ۱۲ بهمن خبرداد و گفت: پروژه سبزه میدان در دو فاز شمالی و جنوبی در حال اجرا است و با صحبتی که با پیمانکار پروژه شده است درصد بالایی از فاز جنوبی تا ۱۲ بهمن کامل خواهد شد و در قالب یک جشن شبانه در ۱۲ بهمن شاهد افتتاح فاز جنوبی این پروژه خواهیم بود که آغاز خوبی برای جشن های دهه فجر امسال داشته باشیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست