• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۰۴
  • شناسه خبر: 30853

فرصت کشت قراردادی گندم آبی ۵ بهمن به پایان می رسد

به موجب اعلام معاونت امور زراعت وزارت کشاورزی مبنی بر اتمام کاشت گندم آبی، انعقاد قرارداد با کشاورزان زنجانی در بستر نرم افزار کشت قراردادی (پلتفرم) در ساعت ۱۶ روز چهارشنبه مورخ ۵ بهمن ماه سالجاری پایان می یابد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ولی اله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در جمع خبرنگاران از پایان انعقاد قرارداد با کشاورزان زنجانی در بستر نرم افزار کشت قراردادی (پلتفرم) در ساعت ۱۶ روز چهارشنبه مورخ ۵ بهمن ماه سالجاری خبر داد.

زمانی گفت: به موجب اعلام معاونت امور زراعت وزارت کشاورزی مبنی بر اتمام کاشت گندم آبی، انعقاد قرارداد با کشاورزان زنجانی در بستر نرم افزار کشت قراردادی در ساعت ۱۶ روز چهارشنبه مورخ ۵ بهمن ماه سالجاری پایان می یابد.
 
وی افزود: ارائه خدمات صندوق بیمه کشاورزی خدمات حمایتی کشاورزی مطابق تفاهم نامه ها منحصراً برای کشاورزانی که تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ اقدام به عقد قرارداد نمایند حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ادامه خواهد داشت.
 
زمانی گفت: کشاورزان در مرحله اول میبایست با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانیGTC.ir  قابل دسترس می باشد.
 
وی با بیان اینکه در صورت استفاده گندمکاران از کشت قراردادی به ازای هر تن گندم مبلغ ۱۰۰ هزارتومان هزینه حمل در زمان فروش و تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی طرف قرارداد با دولت اختصاص داده می ‌شود گفت: کشاورزان پس از عقد قرارداد توسط برنامه کاربردی و ارجاع قرارداد به بانک، می توانند به ازای هر هکتار ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنند.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: کشاورزانی که قبلا اقدام به کشت محصول گندم آبی نموده باشند و هم اکنون نسبت به انعقاد قرارداد کشاورزی گندم اقدام و تایید نمایند، در زمان سرک فقط کود پتاسه به میزان تخصیص سازمان جهاد کشاورزی استان و حواله کشاورز، صادره توسط مراکز خدمات پس از تائید استعلام دریافتی توسط کارگزار از پنجره واحد کشاورزی، تحویل کشاورز خواهد شد.
 
زمانی با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان پذیر است، گفت: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل است .
 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست