• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۲۰
  • شناسه خبر: 31193

دولت،بزرگترین بدهکارِ سازمان تامین اجتماعی/ بدهی ۹ میلیارد تومانی «جهان» به تامین اجتماعی / ۱۰۰ هزار و۹۷ نفرمجموع مستمری بگیران استان زنجان

کارخانه روغن نباتی جهان ۱۵ میلیارد تومان در مجموع به سازمان تامین اجتماعی کشور بدهکار است و بیشترین مبلغ بدهی را به مبلغ ۹ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی زنجان دارد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمود عزیزخانی مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان در نشست خبری با رسانه های استان زنجان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سطح ملی در حال حاضر با پوشش ۵۳/۳درصدی از جامعه هدف بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی در کشور است گفت: در دو شاخه اصلی مستمری بگیران و بیمه شدگان، ۷میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیران و ۳۷ میلیون و ۹۰۰ نفر بیمه شدگان به خود اختصاص می دهند. از سبد ۱۰۰درصدی تامین اجتماعی ۱۶درصد را مستمری بگیران و ۸۴ درصد را بیمه شدگان به خود اختصاص می دهند.

عزیزخانی گفت: در استان زنجان نیز ۵۸۰هزار و ۵۶۷نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۵۲ درصد جمعیت استان زنجان را شامل می شود.

وی افزود: در ۷شعبه در سطح استان شامل ۴ کارگزاری و یک شعبه اقماری خدمات تامین اجتماعی در استان زنجان ارایه می شود ضمن اینکه دو بیمارستان و ۵ درمانگاه خدمات درمانی تامین اجتماعی را ارائه می کنند.

عزیزخانی با بیان اینکه تا آبانماه سال جاری ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان برای اجرایی کردن تعهدات خود در استان هزینه کرده ایم گفت: در شاخه بیمه ای رویکرد سازمان تامین اجتماعی بر ارائه خدمات غیر حضوری است و به همین دلیل بزرگترین کوچ سیستمی در سازمان تامین اجتماعی در اویل سال ۱۴۰۱ انجام شد و سامانه «ای سرویس» طراحی شد که هم در سرعت گیری خدمات غیرحضوری و در هم در افزایش تعداد خدمات به بیمه شدگان یک انقلاب دیجیتال بود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به رونمایی نرم افزاری کاربردی «من» در اوایل امسال گفت: این نرم افزار قابلیت نصب بر روی کلیه گوشی های اندروید را دارد و بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند به صورت شبانه روزی یک شعبه از تامین اجتماعی را در کنار خود داشته باشند و در حال حاضر ۱۲ خدمت غیرحضوری در این نرم افزار ارائه می شود که هدفگذاری سازمان بر این است که این خدمات ۴۲خدمت برسانیم .

محمود عزیزخانی گقت: امسال در جمع کل بیمه شدگان نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۳/۵درصدی را در استان داشتیم و در بیمه بیکاری نیز افزایش ۴درصدی داریم که به دلیل شرایط اقتصادی و بحرانی که به دلیل افزایش حداقل نرخ دستمزد کارگران در اواخر سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد قدرت تاب آوری واحدهای کارگاهی و صنایع کوچک پایین آورد و با افزایش نزخ بیکاری در شرکتهای تولیدی مواجه بودیم که اط ۲۳۵۵ نفر به ۲۴۵۰ نفر رسیدیم .

وی با بیان اینکه رویکرد کلی سازمان این است که چتر بیمه اجتماعی را در سطح کشور مخصوصا در مراکز و شهرهای کم برخوردار گسترش بدهد گفت: دو شاخه اصلی بیمه زنان خانه دار و دانشجویی هدف های اصلی سازمان هستند که در بیمه زنان خانه دار تا آبانماه امسال ۸ هزار و ۳۳۴ نفر از زنان خانه دار استان تحت پوشش قرار گرفته اند و در بیمه دانشجویان نیز تا آبانماه ۷۵۰ نفر از دانشجویان استان با تامین اجتماعی طرف قرارداد شده اند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به افزایش ۵درصدی مستمری بگیران در استان گفت: براساس آخرین آمار مجموع مستمری بگیران استان زنجان ۱۰۰ هزار و ۹۷ نفر است.

وی افزود: تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم وضعیت سازمان در چند شاخه مختلف واقعا بحرانی بود و مشکلات زیادی داشتیم. یکی از مشکلات بزرگ سازمان استقراض انباشته ای بود که از بانکها برای پرداخت بدهی های خود داشتیم و در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مجموعا توانستیم از محل دیون دولت به سازمان مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی را وصول کنیم و برای سال ۱۴۰۱ هم در بودجه پیش بینی شده که ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی ها دولت را به سازمان برگردانیم .

عزیزخانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بزرگترین تسویه تاریخ نظام بانکی را در راستای پرداخت بدهی های سازمان به بانک انجام دادیم گفت: امسال ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان به بانکها تسویه شد که بزرگترین تسویه بدهی تاریخ نظام بانکی در کشور بود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان افزود: سازمان تامین اجتماعی طرف قرارداد با ۵۰ هزار مرکز درمانی، پزشکی و داروخانه در کشور است و به دلیل افزایش تورم در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ، بدهی بسیار بالایی به این مراکز داشت که تا آبانماه امسال بیش از ۹۰ درصد بدهی های خود را به این مراکز تسویه کرده است و باقی بدهی ها هم تا پایان سال تسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پوشش ناباروری زوجین نابارور بیش از ۲۰ هزار پرونده درمان و خدمات تخصصی را در کشور داشتیم گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای این ۲۰هزار پرونده در سازمان هزینه شده است و برای بیماران اوتیسم نیز خدمات تخصصی درمانی در مراکز غیردولتی کاملا رایگان تعریف شده است و کلیه خدمات درمانی بیماران خاص نیز در بخش بستری و سرپایی با تعرفه دولتی انجام میشود.

عزیزخانی با اشاره به کاهش ضریب پشتیبانی صندوق تامین اجتماعی که به عدد ۴/۲ رسیده است و وضعیت صندوق را در وضعیت خظر قرار داده است گفت: در سال ۱۴۰۰ یک میلیون نفر به سبد بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اضافه شد و حدود ۵۵درصد رشد عملکرد نسبت به عملکرد سالهای قبل داشتیم .

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان در خصوص مطالبات سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: بزرگترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی دولت است . تامین اجتماعی هم از بخش های خصوصی و هم از بخش های دولتی طلب دارد ولی بزرگترین رقم مربوط به دولت است اما رویکرد ولت سیزدهم بر تسویه بدهی های دولت به سازمان است .

وی گفت: تا آبانماه امسال اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان برای شرکت های صنعتی و کارگاه ها و مراکز طرف قرارداد در استان ۸۱۰ مورد تقسیط بدهی داشته است و مبلغی بالغ بر ۷۷میلیارد تومان را در قابل وام قرض الحسنه برای حمایت از شاخه اقتصادی استان اختصاص داده شد.

عزیزخانی در خصوص بدهی های شرکت روغن نباتی جهان نیز گفت: این کارخانه ۱۵ میلیارد تومان در مجموع به سازمان تامین اجتماعی کشور بدهکار است و بیشترین مبلغ بدهی را به مبلغ ۹ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی زنجان دارد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی زنجان تا امروز تمام حمایت خود را از کارخانه روغن نباتی جهان انجام داده است تا این کارخانه بتواند به کار خود ادامه دهد افزود: طبق دستور استاندار زنجان در سریعترین زمان بیمه بیکاری کارکنان این کارخانه برای بیش از ۸۸ نفر در کمتر از ۱۵ روز بیمه بیکاری برقرار شد .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست