• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۲۰
  • شناسه خبر: 31218

توسعه بیمارستان امام حسین(ع) زنجان نیاز مبرم استان است/ ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای توسعه بیمارستان

در حال حاضر مهم ترین موضوعی که به دنبال آن هستیم ظرح توسعه بیمارستان امام حسین(ع) است.این بیمارستان درسال ۷۹ با ۸۸ تخت افتتاح شد در حالی که در همان فضا به ۱۴۴ تخت افزایش یافت. ۷هکتار مساحت بیمارستان امام حسین است که احت ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مهدی نیک سیرت مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در نشست خبری با رسانه های استان زنجان اظهار کرد: در چند مدت اخیر که کشور با مکشل کمبود دارو مواجه بود و در حالی که اغلب داروهایی که در سایر مراکز یافت نمی شد در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان وجود داشت.

نیک سیرت گفت: چند روز قبل نیز که از سوی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی کشور لیست کمبود داروی استانها را خواسته بودند استان زنجان فقط ۳۶ قلم دارو کمبود داشت درحالی که در شهرهای دیگر تا ۲۰۰ قلم نیز در خواست کرده بودند. ضمن اینکه در مورد کمبود پزشک متخصص نیز بیمارستان امام حسین (ع) زنجان و بینارستان شهید سلیمانی ابهر با کمترین عارضه از کمبود پزشک متخصص مواجه بودند.

وی ابا اشاره به توسعه بیمارستان شهید سلیمانی ابهر افزود: طرح توسعه این بیمارستان در ۵ هزار مترمربع توسعه پیدا خواهد کرد و همینطور احداث ساختمان جدید درمانگاه سهروردی قیدار در مساحت ۳هزار مترمربع و با ۷۸ میلیارد تومان اعتبار،در چند روز آینده کلنگ زنی خواهد شد

نیک سیرت در خصوص درمانگاه شهرستان دندی نیز گفت: ساخت این درمانگاه در مرحله تملک زمین است که قرار است زمین ۲۰هزار متری مربعی واگذار شود و سال آینده ینز کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اخیرا دستگاه ویدئو آندوسکوپ بسیار پیشرفته با اعتبار یک میلیاردو ۷۲۰ میلیون تومان برای بیمارستان امام حسین(ع) خریداری شده است گفت: در یک سال اخیر ۱۲ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مراکز درمانی استان هزینه شده است .

وی با بیان اینکه برای محوطه سازی و پارکینگ بیمارستان امام حسین(ع) در ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان اخداث شد گفت: باتوجه به مراجعات فراوان کمیسیون پزشکی در ساختمان ستاد که ساختمان قدیمی ۶۰ ساله است و فضای مناسبی برای مراجعین وجود ندارد، یکی از ساختمان های بیمارستان امام حسین‌ (ع) با اعتبار ۹۵۰ میلیون تومان بازسازی شد و از یک اسفند سال جاری کمیسیون پزشکی به این ساختمان انتقال خواهد یافت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به طرح توسعه بیمارستان امام حسین (ع) زنجان گفت: در حال حاضر مهم ترین موضوعی که به دنبال آن هستیم ظرح توسعه این بیمارستان است.بیمارستان امام حسین (ع) درسال ۷۹ با ۸۸ تخت افتتاح شد در حالی که در همان فضا در حال حاضر با ۱۴۴ تخت افزایش یافت. ۷هکتار مساحت بیمارستان امام حسین است که احتمالا برای توسعه آن از فضای باز پشت بیمارستان استفاده خواهد شد.

نیک سیرت با بیان اینکه توسعه بیمارستان امام حسین(ع) نیاز مبرم استان است وشرایط فعلی مورد رضایت مراجعین نیست گفت:طرح توسعه این بیمارستان در ۹ هزار مترمربع انجام شده و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای آن پیش بینی شده است ولی زمان شروع توسعه بیمارستان هنوز مشخص نشده است ،ضمن اینکه تجهیز بیمارستان به دستگاه ام آر ای نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص مطالبات دانشگاه علوم پزشکی زنجان از تامین اجتماعی نیز گفت: ۵ماه از بدهی های سازمان به دانشگاه علوم پزشکی در قالب اوراق گام به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان پرداخت شد و ۳۲ میلیارد تومان نیز به صورت نقدی پرداخت شد و بدهی به دانشگاه علوم پزشکی تا پایان خرداد تسویه شده است و در حال حاضر مبلغ ۷۰ میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی زنجان باقی مانده است.

وی افزود: بدهی سازمان به بخش غیر دانشگاهی نیز ۵۵ میلیارد تومان است که پرداخت بدهی ها به صورت متمرکز و کشوری است به صورت استانی نیست.

نیکی سیرت گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۸ هزار و ۴۶۱ موررد ویزیت پزشک متخصص در مراکز درمان این سازمان صورت گرفته است که نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۹.۷ درصد افزایش داشته اشت.

وی همچنین گفت: ۱۳۰۰ نفر در محموعه مدیریت درمانی تامین اجتماعی مشغول به کار هستند که حدود یک هزار نفر نیروی استخدامی و تعدادی هم در بخش خدمات و حجمی کار می کنند و تعدادی هم پزشک مهمان هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست