• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۲۱
  • شناسه خبر: 31257

افتتاح ۱۱۸ طرح عمران شهری در ۱۵ شهرستان استان زنجان/ افتتاح فازجنوبی سبزه میدان در اعیاد پیش رو

۱۱۸ پروژه عمران شهری در۱۵ شهرستان استان زنجان با اعتبار ۴ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال با حضور شهرداران شهرستانهای زنجان به طور همزمان افتتاح شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» آئین افتتاح همزمان طرح های عمران شهری در ۱۵ شهرستان استان زنجان برگزار شد که براساس ۱۱۸ پروژه با اعتبار ۴ هزار و ۷۶۶میلیارد ریال در ۱۵ شهرستان زنجان افتتاح شد و شهرداران شهرستانهای استان گزارش عملکرد خود را در ارائه کردند.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در این جلسه اظهار کرد: باتوجه به مطالبات مردمی و نیازهای شهر،پروژه های متعددی هم در حوزه پروژه های نیمه کاره و هم پروژه هایی که باید جدیدآ شروع می شد مورد توجه قرار گرفت.

فیروزفر گفت: برخی از طرح ها در میانه کارهای تعیین شده به اهداف قبلی اضافه شد،از جمله ایجاد دو فضای تفرجگاهی ملت و اشراق که از آبان ماه سال جاری شروع شد و در اعیاد پیش رو مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت و همینطور نهضت آسفالت که ازپروژه‌های مهم شهر زنجان بود در بیش از ۷۰ معبر اصلی ، ۱۱۳ تن بصورت مکانیزه و ۴۷ هزار تن به صورت دستی در محلات شهر زنجان آسفالت ریزی شده است.

وی افزود: کفسازی بازار بزرگ بیش از ۴ دهه مورد مطالبه مردم بود که در مدت بسیار کوتاهی این طرح به اتمام رسید و کل بازار بالا با معابر اطرافش نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع بصورت یکپارچه کف سازی شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه ۱۰۲ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان اضافه خواهد شد گفت: علاوه بر ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده، ۴۱ دستگاه اتوبوس با کمک یارانه ای دولت خریداری شده است که ۲۰ درصد آن مربوط به اعتبارات نقدی شهرداری و ۸۰ درصد اعتبارات نیز مربوط به اعتبارات یارانه ای دولت است. همچنین ۳۶ دستگاه مینی بوس نیز به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از محل عرضه اوراق مشارکت تامین شده که آماده تحویل است و تا پایان سال جاری ۳۶ دستگاه تحویل شهرداری خواهد شد و ۱۲ دستگاه ون نیز خردیاری شده است که به زودی وارد چرخه حمل و نقل شهری خواهند شد.

وی گفت: در شهر زنجان ۷۷ نقطه آبگرفتگی احصا و در ۶۹ نقطه رفع آبگرفتگی معابر انجام شد به ویژه درشهرکهای اقماری و همینطور میدان انقلاب که با مبلغ ۲ میلیارد تومان انجام شد.

این مسئول ادامه داد: مکانیزاسیون آبیاری شهر زنجان از صفر درصد شروع و در حال حاضر ۳۰ درصد انجام شده است و تا پایان سال جاری به مکانیزاسیون آبیاری ۱۰۰ درصدی خواهیم رسید .

فیروزفر با اشاره به بهره برداری ایستگاه هفتم آتش نشانی د آبان ماه سال جاری گفت: تجهیزات آتش نشانی نیز به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای شهرداری زنجان آماده شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان در سال آینده بهبود ترافیک شهری و زیبا سازی شهر زنجان را در الویت کاری خود قرار داده است افزود: در این راستا پروژه بزرگ ساماندهی مسیر آرامستان با ۴ مقاطع غیر هم سطح از سه راه امجدیه تا خروجی شهر در نظر گرفته شده است‌ و همچنین روان سازی ترافیک کمربندی شمالی نیز در دست مطالعه است که پس از نهایی شدن مطالعات سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهردار زنجان با اشاره به پروژه بزرگ سبزه میدان که در سال گذشته نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شد گفت: سبزه میدان یک مگاپروژه است که هم اکنون فاز جنوبی آن آماده افتتاح است و در اعیاد پیش رو افتتاح خواهد شد.

فیروزفر همچنین با اشاره به بوستان بزرگ شهر به مساحت شش و نیم هکتار موصوف به باغ هاشم نژاد گفت: این پروژه نیز سال آینده تحویل شهروندان خواهد شد.

لازم به ذکر است در این جلسه ۱۱۸ پروژه عمران شهری با اعتبار ۴هزار و ۷۶۶میلیارد ریال در ۱۵ شهرستان زنجان افتتاح شد که شهرداران شهرستانهای استان گزارش عملکرد خود را در ارائه کردند.

از مجموع پروژه ها ۹ طرح سرمایه گذاری و مشارکتی با اعتبار ۲۱۹ و نیم میلیارد تومان و ۹۵ پروژه با اعتبار ۱۷۷ و نیم میلیارد تومان در بخش عمران شهری افتتاح و ۶ دستگاه خودروی سنگین و آتش نشانی و هشت ست امداد و نجات به شهرداری های استان و یک دستگاه نردبان ۳۲ متری به شهرداری زنجان تحویل شد.

نتیجه افتتاح طرح های عمرانی یاد شده شامل آسفالت ۱۷۰ معبر اصلی و فرعی با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، افزایش فضای سبز شهری به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین افزایش زیربنای اداری، ساختمان و تاسیسات شهری به مساحت یک هزار و ۹۹۳ متر مربع با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در استان بوده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست