• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۲۷
  • شناسه خبر: 31311

۱۵۰ واحد گلخانه ای در استان زنجان بااشتغال ۴۲۰ نفر در حال فعالیت است/ سطح ابلاغی برای توسعه گلخانه های استان در سالجاری ۲۶ هکتار است

۵ شهرک گلخانه ای در سطح استان با مساحت ۱۵۱ هکتار با سطح زیر کشت ۱۱۰ هکتار در سطح استان موجود است و ۳ شهرک گلخانه ای در حال ساخت است.در حال حاضر ۱۵۰ واحد گلخانه ای در استان با مساحت ۳۵ هکتار فعالیت می کنند گفت: در این و ...

عاطفه انجم شعاع، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: مساحت گلخانه های استان قبل ازسال ۱۴۰۱ برابر ۸۰ هکتار است و در استان زنجان سطح ابلاغی برای توسعه گلخانه ها در سالجاری ۲۶ هکتار بوده که تا کنون ۳۳٫۸ هکتار تحقق توسعه داشتیم.

انجم شعاع گفت: ۵ شهرک گلخانه ای در سطح استان با مساحت ۱۵۱ هکتار با سطح زیر کشت ۱۱۰ هکتار در سطح استان موجود است و ۳ شهرک گلخانه ای در حال ساخت است.

وی افزود: در حال حاضر ۲ مجتمع گلخانه ای با سطح ۳۵ هکتار با کشت محصولات سبزی و صیفی – گل و گیاه زینتی و توت فرنگی مشغول به فعالیت هستند.

انجم شعاع با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ واحد گلخانه ای در استان با مساحت ۳۵ هکتار فعالیت می کنند گفت: در این واحدها ۴۲۰ نفر اشتغال دارند.

وی در خصوص مصرف آب در واحدهای گلخانه ای نیز گفت: مصرف آب در واحدهای گلخانه ای نسبت به محصول تولیدی حدوداً ۱/۶ فضای باز بوده در حالیکه تولید محصول بیشتر از ۱۰ برابر در فضای باز است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به چالشهای موجود در توسعه گلخانه های استان گفت: کمبود منابع آب با توجه به خشکسالی های اخیر، مشاعی بودن چاه های آب موجود و لزوم دریافت مجوز تغییر کاربری اراضی و شرایط گردش کاری زمانبر با توجه به استعلامات متعدد مدیریت امور اراضی و سود بالای تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده با توجه به لزوم حمایتهای همه جانبه مورد نیاز از این بخش از مهم ترین چالشهایی است که در توسعه گلخانه ها با آن مواجه هستیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست